Ost...

Frøken Ustrøken

Gift med forumet
Har såå lyst på forskjellig ost!!:p Men jeg lurer på en ting; Tine kremost, altså sånn i firkanta boks, går den under myk ost, eller er den ok? :) Tenkte på at i og med at den er smørbar, så er den jo på en måte myk..?:p

Sara spiser ikke slikt om det er aldri så trygt, sara spiser det ikke som ikke-gravid heller, sara finner tanken ganske motbydelig

Men smøreost er ok

Måtte bare kikke på ene pakken med brie på butikken i går, der stod det at den var laget av pasteurisert melk, da er den vel trygg eller?

Det ER trygt med smøreost.

ahh, brie, det har jeg ikke sett spørsmålet om.

Men pasturisert, det er trygt. Skal jo være det.

Men trippelsjekk matportalen sitt avsnitt om ost, jeg leser ikke det, for jeg spiser ikke sånne guffne greier

ahh, brie, det har jeg ikke sett spørsmålet om.

Men pasturisert, det er trygt. Skal jo være det.

Men trippelsjekk matportalen sitt avsnitt om ost, jeg leser ikke det, for jeg spiser ikke sånne guffne greier
He he, jeg elsker det og koser meg med ost og kjeks en sjelden gang hvis mannen er borte på lørdagskvelden f.eks. De andre svangerskapene spiste jeg det ikke men siden jeg har lært at pasteurisert ost er trygt ble jeg litt nysgjerrig :p

Matportalen sier at myke oster kan inneholde bakterier selvom de er pasteurisert.. de er jo modnet så logisk nok :-)

Men sånne myke oster spiser jeg ikke

ost og kjeks spiser jeg likevel, men med faste oster. Siden ejg ikke liker de der andre. Og ikke smøreost og sånn heller, men DE er jo trygge da

Her koste me oss med ost og kjeks kvelden før eg fekk positiv test...einaste fyfy-osten va Brie, men kjente jo litt på da likavel :(
Ingenting å gjera med, og forhåpentligvis så har da gått heilt fint :)

Det gjør som regel det ;-)

Back
Topp