Ost

*LC*

Gift med forumet
Lengter etter "kjeks"oster, og oppdaget at Tine hadde en Camembert som inneholdt pasteurisert melk. Betyr det at gravide kan spise den *håpe håpe*?

Det vil jeg tro...men er ikke sikker. Så lenge det ikke er muggost ville jeg tippe at det holder at den er pasteurisert. Jeg sendte mail til tine her nylig og spurtenom den creme cherie osten deres er pasteurisert, og da svarte de at alle Tines oster er pasteurisert..

De aller fleste norskproduserte oster er pasteuriserte, hvilket betyr at vi kan spise de :-) kjøpte idag en brie da jeg oppdaget at det står på pakningem at den er pasteurisert, så nå blir det ost i kveld :-D

Det er det jeg har hørt før, at de som er pasteuriserte kan gravide spise..men så sa min jordmor at hun likevel anbefalte å holde seg unna camembert og brie, jeg glemte og spørre hvorfor, så da har jeg latt være...

Hmm... camembert er jo en muggost da *forvirret*. Får kanskje spørre jordmor neste gang hvis jeg husker. Har så lyst på illeluktende ost og kjeks:).

De fleste oster er pasteurisert. Men jordmor sa til meg at det har någe åg med den behandlingen de får etterpå. Så det er ikje bare det som betyr någe...

Man kan ikke spise brie ,cambert og en til selv om de er pasteurisert :( OM dere så skal spise de må de spises ferskest mulig. Listeria bakterien trives veldig godt i disse type oster og gror raskt i kjøleskapet/kjøledisken. Mener å ha lest nylig etter jeg lengtet veldig etter brie at det var verre å spise brie enn spekemat hvis man skal sette den sammenligningen da det var flere tilfeller av listeria enn toxo.. :/ Brie ble fy mat etter to død fødser (?) i Oslo eller noe i den dur..

Skriver etter hukommelse nå altså, google hjelper nok mer!

Back
Topp