Nå er ost og vin veldig individuelt,men kan prøve noen tips.
Salt kjeks som Riz er alltid en hit.Jeg foretrekker også Start-kjeks,smaker veldig lite, men det får frem ostesmaken.
På ostefronten er Brie eller Camenbert et must (de smaker veldig likt) For sånne som liker litt sterkere oster er Castello godt.
Ellers er kremostene fra Tine (pepper,krydder,mandarin og hvitløk) milde, og noe de fleste liker.
Hvis man tåler en mild "prompeost"er ridderost ofte på bordet. De finnes i skarpere smaker og, men det kan lukte veldig sært[&:]
Blå druer og paprika passer godt til.
Når det gjelder vin er jeg ikke veldig godt kjent med navn, men Gato negro har endel lett drikkbare viner, som passer til ost. Tror den jeg liker best har bilde av en rød katt eller noe. Dette er et rimelig vinvalg. Noe dyrere,men fortsatt grei pris og veldig god vin er en flaske som har hengende en druekvist fra korken...det står helt stille hva den heter[8|]
Merker det er lenge siden jeg har drukket vin, men det går an å spørre om vintips på polet,de fleste er flinke der!
Håper dette var greit forståelig, og at du kan bruke noe av det.
PS!Hvis noen i gjengen ikke kan drikke, passer det også med Twinings Earl grey te, gjerne med en tynn sitronskive i.