Ost og spekemat

Mator

Forumet er livet
Novembergull 2017
Novemberlykke 2020
jeg har innsett på torsdag og skal feire bursdagen min med venninner på lørdag. Da tenkte jeg å ha et lite koldtbord med noen ulike oster, spekemat, reker og litt annet snask. Så kommer jeg på at dette er sånt man ikke skal spise når man er gravid. Kan det være skadelig alt nå om jeg tar meg en liten ostebit? Spekemat og reker skal jeg alltids klare meg uten, men er blitt så glad i Castello med ananas!

Reker er ingen problem for en som er gravid å spise... Men spør legene om hva de anbefaler ang ostene og spekematen istiden emblem Innsett og TD...

Jeg ville ikke gjort det, risikoen er liten, men den er det. Fosteret kan jo ta skade av Evt bakterier, det er jo derfor man skal holde seg unna...
Man skal vell leve som gravid fra innsett?

Vikle holdt meg unna osten:) Spekemat kan du jo fryse ned, slik at du kan spise det:)

Ville ikke gjort det.. Risikoen er liten ja..men den er der.
Velg pasteuriserte oster. Lag bruschetta med ost,tomat og evt spekeskine..Så lenge det er stekt kan du være trygg :-)
Hadde putta på noen retter med ting du trygt kan spise så slipper du velge bort det du ikke kan spise :-)

Jeg hadde spist det. St.Olavs sier at man skal leve normalt til positiv test. Kroppen vet jo ikke at den er gravid før det har gått en stund.. :)

Enig med mfl3, jeg ville spist det. Sannsynligvis er det så tidlig at egget ikke har festet seg en gang, og blodbane deles ikke før uke 5 heller :)

Jeg ville spist og kost meg:) beskjeden er å leve normalt, bortsett fra alkohol og hardtrening så nyt det:)

Jeg fikk beskjed om å leve som gravid, så jeg droppet alt sånt i rugetida. Men det er vel noe sånt at det kan ta tre måneder fra man har spist spekemat og til man blir syk, så det er ikke sikkert det er så veldig farlig med de dagene fra eller til uansett ;)

Jeg fikk svar av sykepleier i går. Hun sa jeg skulle avstå fra alt gravide skal avstå fra, så da gjør jeg det. Kjøpt inn babybell, så får jeg litt ost i hvert fall :P

Back
Topp