ost? hjelp

anbeli

Flørter med forumet
Hei! Jeg sniker fra senere forum, men håper på svar fra dere som har kommet litt lenger i svangerskapet.. :) Skal få servert ost og kjeks i dag, også har jeg selvfølgelig lett masse på nett etter info om hvilke det er trygt å spise og ikke... blir så forvirret av forskjellig informasjon som florerer... Hvilke oster er greie????

Ville holdt meg unna blå- og hvitmuggoster som f.eks gorgonzola, roquefort, og alle typer brie. Hold deg også unna upasteurisert ost, men i Norge skal dette være merket, så lett å oppdage :)

Hmm, litt vanskelig den der, siden du sikkert ikke blir servert ost med pakningen på...
Vet dem du skal til at du er gravid? Isåfall så er det jo bare til å spørre om du får lese på pakningen, og se om den er pasurisert. Men du skal jo være obs på alle myke og halvmyke oster, så tror jeg ville holdt meg litt unna, eventuelt tatt med en ost du vet du kan spise!

Jeg hadde nok ikke dratt på ost og kjeks kveld om de ikke visste at jeg var gravid. Er så mange av de myke/halvmyke ostene som er laget av upasteurisert melk og da kan du ikke spise det...

takk for svar! :) jeg spiste gulost jeg.. haha. her tar vi ingen sjanser nei.. 

Hehe, neste gang kan du ta med deg noen smøreoster selv. de som er i boks er greie så da kan du ta med deg krydderost, hvitløk, etc.

Back
Topp