Ossen har barnefaren deres?

MiniPuselabb

Elsker forumet
Her var han en drøm den første tiden! Men nå virker det som han er gått litt lei :( Han klarer ikke lenger roe henne ned. (ikke rart når han nesten aldri holder henne) i starten gikk alt så utrolig bra!! Og han var super intressert! Kanskje han er litt sjalu? eller at det og være pappa ikke er så gøy..

pluss at jeg mener at helgen skal jo jeg også ha litt fri! Greit han jobber, men jeg gjør jo masse jeg også! Han lille jente 24 timer i døgne pluss at jeg vasker og rydder! Vasker klærna hans, lager middag osv! Så i helgen mener jeg at han kan være her med oss! spesielt nå den første tiden. han er hos en kamerat nå. også snakket han om at han skulle bort i kveld også. og søndag skal han til en kamerat og kjøre bensin bil :S

Hvor ble det av fri tiden min oppi alt detta? overdriver jeg? Jenta våres er jo bare 6 uker! og hun trenger jo også pappan sin litt. og jeg trenger jo også ha han her! Uff! *Klage klage klage* :P

God helg jenter :) hehe

Det skjedde hos oss også, men siden samboeren min er veldig gla i han litle og har så veldig lyst at han litla skal like han, så begynte han og ta han litt mer etter jobb ogsånt...

I helgene så tar jeg han om natten også tar samboeren han om morningen også tar vi han ilag resten av dagen [;)]

Her er det bare jeg som har baby liten :/ I helgen, om natten, etter sambo har jobbet... ja hele tiden :(

var ikke sånn i starten! Da hjalp han til hele tiden! skiftet masse bleier, dusjet med henne, ga henne flaske. trøstet henne om natten om hun hadde mistet smokken.. men nå så er det visst bare meg som har baby :S

Jeg hadde skilt meg. Neida..men IKKE godtatt det. Jeg har HELDIGVIS en mann som har forstått at det faktisk er BEDRE å være på jobb enn å være hjemme på fulltid med en baby. Så han har full forståelse at jeg også trenger hvile i helgene og avlasting om kveldene. Vi deler på alt. Uavhengig om han har vært på jobb eller ei.
¨De få gangene han går ut med kamerater så spør han en del dager i forveien om det er i orden.
Vi tar hverandre IKKE for gitt. Vi har begge laget disse barna og da får jammen meg begge ta seg av dem.Jeg jobber hjemme og han jobber borte..ingen forskjell. MEn selvfølgelig gjør jeg mest i hverdagen..eget valg..Jeg får jo tross alt hvile en til tre timer hvis jeg velger å gjøre det når Jamie sover på dagen istedet for å gjøre husarbeid..Et slikt valg har jo ikke mannen når han er på jobb.

Så din samboer er egoistisk og jeg hadde IKKE godtatt det. Du kan da gjøre det samme tilbake...
Si at du skal besøke venninne, shoppe osv.
For jeg antar at han ikke spurte om det var greit at han dro til kompisen?? AT han bare sa ifra at sånn blir det?
Da gjør du det samme mot han neste helg så kanskje han forstår hvor mye arbeid det faktisk er å være hjemmeværende.
Forstår han ikke, eller velger du ikke å gjøre det elelr det ikke går an å prate med han, så får du være litt barnslig å slutte å vaske hans klær. vaske hans tallerken etter mat osv..

Det er mange som faktisk ikke forstår hvor mye arbeid som ligger bak for at et hjem skal se pent og ryddig ut og at man har klær i skapet og en fornøyd baby. Men hvis man slutter med det så vil man jo faktisk se hvfa man IKKE har gjort og kanskje forstå hva man faktisk gjør.

Dette ble langt, men jeg har aldri sjkønt enkelte mannfolk og deres holdning. Har deres mamma og pappa ikke lært dem noen ting??

her har han kun skiftet en bleie siden hun ble født!

men han har badet henne 2 ganger da og hatt henne litt. men nå i det siste er den kun æ som har henne. noen ganger tenker æ at om det hadde vært en gutt så hadde han hjulpet mer til..

grunnen er at han ønsket seg så en gutt denne gangen.. men det er jo ikke akkurat noe man kan bestemme[:(]

ORIGINAL: MiniPuselabb

Her er det bare jeg som har baby liten :/ I helgen, om natten, etter sambo har jobbet... ja hele tiden :(

var ikke sånn i starten! Da hjalp han til hele tiden! skiftet masse bleier, dusjet med henne, ga henne flaske. trøstet henne om natten om hun hadde mistet smokken.. men nå så er det visst bare meg som har baby :S

Min også var veldig ivrig i begynnelsen, di 2 første vekene(han hadde fri fra jobb da).. Åsså når han begynte å jobbe igjen tok han, han nesten INGENTING og da ville ikke han litle til han og bare grein når han skulle ta han.. Og da så han alvoret og begynte å ta masse del i di tingene som skal gjøres [:D]

Er litt sånn hos oss også, eneste gangen mannen tar snuppa og skifter leie og sånn er når jeg drar på trening, og det har jo ikke blitt så mye av det enda! Ellers så snakker han og kysser p henne når han er hjemme, men det varer liksombare i 5 min. så setter han hener i vippestolen...

Ikke at han gør så mye ammet enn å jobbe utenom... Ikke engang det å få skifta lyspærer på bilen får han gjort, så da er det greit å være blond å kjøre innom mekonomen, så får man hjelpå til å skifte dem!! Godt det e noen steder hvor de har litt kundeservice fremdeles!!

Sånn har vi det her også[:@] Har også skrevet et langt innlegg tidligere. Var kjempepopulært de første ukene, så begynte han å jobbe igjen og han jobber mye. Men jeg mener når han er hjemme så bør han ha kontakt med datteren sin. For meg er nærkontakt veldig viktig, men han har vel aldri fått en klem av foreldrene sine tror jeg så han sliter med den delen. Jeg dro han med til felles samtale hos helsesøster, hvor han ble "presset" til å prate (han liker ikke å åpne seg så mye). Etter det merket jeg en bedring, og ser virkelig at han prøver. Rom ble ikke bygd på en dag, så gir han tid til å tilpasse seg.
Så mitt råd er å snakke sammen, gjerne med en tredjeperson, slik at man kan finne en løsning. Håper inderlig det vil bli bedre her i huset og hos alle dere skjønne damer[;)]

Du burde virkelig prate med han om det.. For det er kun DERE det går utover foreløbig!
Jeg skjønner ikke de som er sånn jeg. Altså litt fri må jo de ha også, men fins en granse på det.
Og ja som du sier, vi vil gjerne ha litt fritid vi også, har ikke noe vanlig arbeidsdag med 8 timer vi! Her "jobber" vi døgnet rundt med barn, hus, besøk osv..

Heldigvis er ikke min sånn, han lar meg slappe av i helgene og at jeg også kan gå ut litt![:)]
Men jeg var veldig nøye på dette før han kom, og vi pratet mye om det på fohånd.. Det lønte seg nok for oss[;)]

ORIGINAL: _sil_

Æsj da... Da hadde jeg nok sagt ifra[&:]

Her gjør sambo nesten akkurat det samme som meg; trøster, bysser, koser, steller, bader, mater osv[:)] Det eneste er at jeg tar meg av bebi fullt og helt om natten. Og det er jeg som legger den lille...

Her har min kjære vært like flink hele tiden, men det er nok fordi jeg ikke har gitt han noe annet valg. F. eks så sier jeg "da stikker jeg på butikken en tur", gitt han bebi og bare dratt. Ellers så sier jeg at nå trenger jeg en liten blund, og går og legger meg. Jeg føler ikke at jeg skal trenge å spørre pent om sånne ting, vi er to stykker i dette forholdet så her kan man ikke snike seg unna.

Så det er mitt råd til deg, ikke gi han noe valg. Si at du skal ut en tur, dusje, sove+++... Han kan jo ikke si nei, det jo barnet hans!!! [8|]

Takk for gode råd! :) Skal prøve det! tror ikke jeg skal streike med klesvasken, oppvaska osv... for jeg har nemmelig støv på hjernen og klarer ikke se på rot!! :P Skal få han til å mate henne nå snart [:)]

ogsaå forteller du hvordan det går....må høre om han skjerper seg vet du.

Han ga henne flaske... Men så spurte jeg om jeg eller han skulle stelle henne... det kunne GODT jeg gjøre... skal snakke med han i kveld... etter sex :P Da får jeg alltid det beste ut av han :P hehe!!

Er nok litt samme her også og det var det med storebroren også... Men det kom seg etter hvert og nå er han kjempeflink med storebroren! [:)] Tror en del pappaer føler seg litt hjelpesløse og ikke er så frykrtelig begeistret for denne babyttiden rett og slett.... Men går seg som regel til når babyene blir mer barn og de kan leke med de [;)] Ofte er jo babyer mest rolig til mammaen også, spesielt om pappan føler seg usikker; det er noe babyer lett merker! Så prøv også å være tolmodig og snakk litt rundt dette. Farsføllelsen kommer gjerne mye senere enn morsfølelsen [;)] Håper det går seg til etter hvert, det har det iallefall gjort her i forhold til han som er størst! Blitt skikkelig pappagutt nå [:D] Men litt må de jo selvsagt stille opp! Klem!

ORIGINAL: mettemor!

Er nok litt samme her også og det var det med storebroren også... Men det kom seg etter hvert og nå er han kjempeflink med storebroren! [:)] Tror en del pappaer føler seg litt hjelpesløse og ikke er så frykrtelig begeistret for denne babyttiden rett og slett.... Men går seg som regel til når babyene blir mer barn og de kan leke med de [;)] Ofte er jo babyer mest rolig til mammaen også, spesielt om pappan føler seg usikker; det er noe babyer lett merker! Så prøv også å være tolmodig og snakk litt rundt dette. Farsføllelsen kommer gjerne mye senere enn morsfølelsen [;)] Håper det går seg til etter hvert, det har det iallefall gjort her i forhold til han som er størst! Blitt skikkelig pappagutt nå [:D] Men litt må de jo selvsagt stille opp! Klem!

Dette er min erfaring også. Men ser at sambo er helt en annen pappa nå enn første gang... Nå er det lettere å få han til å "gjøre" noe. Men det har også bitt litt sånn at pappa "styrer" med storebror og jeg tar mini. I dag har jeg vært på barnas dag på triaden (et kjøpesenter) bare for å ha litt storebrortid bare han og jeg. Da må jo pappa stille opp for mini.

Lykke til med samtalen!

ORIGINAL: mettemor!

Ser meg eni i deg. Pappan her var flink i når storebror var liten, men blitt enda mer aktiv når han no har blitt større. Vil si han er flinkere på å leke med han og aktivisere han en va jeg er, mens jeg er den som er mer streng setter ned foten når det er noe.
Ser det også med bestefedrene. Bestefarene var litt mer i bakgrunnen da storebror var baby og bestemødrene var helt i 100. Nå er det litt motsatt.

Tror mange pappaer trenger litt tid og kommer mer og mer på banen når de kommer på krabbestadiet og kan leke med dem[:)].

Samboer her er f.eks mye flinkere med storebror på 2 år enn meg. Hjelper han med frokost, legger han, leker med han, skifter bleie, henter  og leverer i bhg, ja det meste. Jeg tar meg av bebisen. Samboer koser og prater selvsagt med han men er jeg som tar stellet og maten der[:)]

Back
Topp