Oss ammemødre i mellom..

Lillebompi

Glad i forumet
Hei dere:)
Har dere drukket alkohol enda? Eller som vi sier her, "tatt dåkk ein"?;) Fineste bompefisen min runder snart 5 mnd, og jeg kjenner på at jeg føler for å komme meg litt ut. Han er veldig avhengig av mamma'n sin, og har vist null interesse for å godta flaske. Er jo veldig glad for at han elsker pupp, og jeg vil fortsette med amming til han blir ett år, om ikke lengre - meeen det hadde jo vært fint om han kunne godtatt flaske i ny og ne:)
Og hvordan er deres maibarn i forhold til flaske? Tips til hvordan jeg kan få han til å godta?:p Han er sta og blir sinna :angryPappa i heimen har også prøvd:)

Jeg fikk et par kjøkkenglass med øl i sommer, men det var innmari stressende: Ungen vår spiser så ofte at jeg ikke rakk å kose meg. Rett fra amming til legging, så til øl, så inn på kjøkkenet og gjøre klart vannbad, så varme opp melka til rett temperatur og deretter mate, rape og legge igjen. Så sitte og vente på neste måltid, uten øl denne gangen siden det tar litt tid å få alkoholen ut av kroppen, og sette i gang enda en flaske etter hvert. Også har man jo også pumpet en liten uke før dette for å få nok til to måltider. Puh.

Det var definitivt ikke verdt det, ha ha - Det til tross for at jeg er kjempeglad i å kose meg med noen øl.
Gleeder meg sånn til barnet sover mer!

Og ja, nå er flasken blitt upopulær. Sukk. Vi har prøvd avent og medela uten hell, så skal teste en mam-flaske nå også. Vi driver og tester ut (les: kaster bort pumpet melk) forskjellige strategier nå. Pappaen styrer på - tester flaske enten i sofaen, mens de ser ut vinduet, når babyen ikke er for sulten eller for trøtt, før grøt, etter grøt, når jeg har gått ut av rommet, de er på soverommet..
Det skal gå! Det hadde vært så fint:)

Nå drikker ikke jeg alkohol, så her i huset har ikke det vært et tema. Men har og ei snuppe som ikke tar flaske, men hun legger seg i 19 tiden. Så jeg kan amme hun og så ta en luftetur ut etterpå om jeg ønsker!!

Jeg har drukket noen slurker av mannens iskalde pils på båtturene i sommer. Har et barn som tar flaske men jeg kjenner ikke behovet for å drikke en enhet eller dra ut enda :)

Jeg har vært på fest to ganger, men uten øl. Har drukket munkholm da. Det har faktisk gjort samme nytten i sommer ;-) har fremdeles ikke noe behov for å ha alkoholen. Bare smaken har vært god på varme dager. Han tar flaske nå. Men mme vil han ikke ha, å jeg orker ikke pumpe til å være sikker på at han har måltider nok. Han sover godt fra 6 til ca 11. Så tenkte å prøve meg på en liten øl om to helger til. Men skal øve litt mer på mme før jeg gjør det i tilfelle han skulle ville ha mer mat til den tid. Et tips er å ha det tøyet du har gått med hele dagen i nærheten av barnet når det skal få flaske. Bare lukten av mamma beroliger. ;-)

Har også en som er veldig avhengig av mamma'n sin, og nå nekter han plutselig å ta flaske.. Kjenner ikke på behov for å dra ut riktig enda, men håper på å kunne være med mannen på julebord i slutten av november :) Er enda nesten 2mnd til så da håper jeg at han spiser mer fast føde og sover lengere i strekk. Gir opp flaske, og skal prøve tutkopp i stedefor snart. Omså får han få mm av den når jeg ikke er til stede..:) Begynner å jobbe igjen 15desember så han må bare venne seg litt til andre metoder. Selv om han ellers skal få pupp så lenge han ellers har behov for det :)

Jeg har tatt noen glass etter legge tid i helgene siden han var ett par mnder:) og var på min første "fyllefest" forrige helg.. Var på fest igår også men drakk kun 2 cidere. Neste helg skal jeg på jobb fest, så da blir det nok noe da også:p

Min er skeptisk til flaske, men tar den om hu er sulten nok. Men kun avent flaskene.
Har du prøvd forskjellige? Og vet med erfaring her at både bestemor og bf slet med å gi hu flaske pga de varmet ikke melken nok. Jeg varmer den gjerne bitte litt mer enn "anbefalt" og hu tar den som regel med en gang :)

Har ikke rørt en dråpe, men har lenge ønsket å kunne ta et glass hvitvin, har kun blitt med tanken. Ammer fortsatt ofte om natten. Dessuten syns jeg ammestundene om natten er det kosligste, så da velger jeg heller å vente litt til :):rolleyes:

Tar meg ett glass når hu har lagt seg og da er jeg klar for å amme når hu våkner ca 4 timer etter:)

Nå tror jeg du er inne på feil forum! :/

Du hører vel til på Mars 2014? Ingen påleggga der?

Tok feil, Sorry.

Jeg har drukket alkohol en del ganger, men blir ikke så veldig ofte, for er så pes med den pumpingen :-) Ett glass vin etter leggetid hender det jeg tar, men ut på byen krever mer planlegging, så det blir heller sjelden. Min har alltid tatt flaske, så har dessverre ingen tips å komme med der. Håper du får han til å ta flaske sånn at du kan få litt barnefri av og til ;) Har dere begynt å gi han smaksprøver på annen mat?

Jeg har drukket alkohol en del ganger, men blir ikke så veldig ofte, for er så pes med den pumpingen :) Ett glass vin etter leggetid hender det jeg tar, men ut på byen krever mer planlegging, så det blir heller sjelden. Min har alltid tatt flaske, så har dessverre ingen tips å komme med der. Håper du får han til å ta flaske sånn at du kan få litt barnefri av og til ;) Har dere begynt å gi han smaksprøver på annen mat?

Han får et lite grøtmåltid klokken 10 og et litt større klokka 18. Ikke noe middag enda, fordi magen hans har nok med å fordøye grøten enda:)

Har nå vært på byen å hatt meg en øl forje helg. Hadde mulighet for å ta flere,men jeg savnet bare hjem til barna og ville være opplagt til de dagen etter. Dessuten kjente jeg på det at jeg ville amme på natten. Så den ølen i halv ni tiden på kvelden ble den eneste

Back
Topp