Oslojenter

bergfrue

Forumet er livet
VIP
Thorgers og jeg skal kjøre inn tl Oslo på lørdag, men siden parkeringen nær aker brygge er svindyr så vurderer vi å parkere på et-to-tre togstopp tidligere og ta toget inn til Nationalteatret. Noen som vet om billig/gratis parkering på en togstasjon med toget som går fra Skien til Oslo?

mener det er pendlerparkering i asker..... usikkert på om det er gratis,men......

ORIGINAL: lan77

mener det er pendlerparkering i asker..... usikkert på om det er gratis,men......

Trenger ikke være gratis:) Bare billigere enn de dyre i Oslo. Noen som vet det sikkert?

Har sjekka litt - ved stasjonen i Asker har hvertfall EuroPark parkeringshus. Der koster det såvidt jeg kan se 15,- pr påbegynte time, og max 120,- på ett døgn.
Togprisen fra Asker til Oslo sentrum er 60,- pr person hver vei. (Husk å kjøp i automatene på forhånd i tilfelle, siden NSB tar 20,- ekstra for å kjøpe billett ombord på toget uansett strekning!)

I Sandvika finnes det også betalingsparkering rett ved stasjonen, men klarer ikke helt å finne ut hvem som tilbyr det.. Men Q-park har hvertfall noe rett i nærheten (Sandvika P-Hus), men finner ikke prisene deres... Togpris fra Sandvika er 50,- pr person hver vei

Q-park har også parkering ved Lysaker, men jeg ser jo fortsatt ikke pris... Men fra Lysaker betaler dere Oslo-takst på toget (evt. kan dere faktisk ta buss (hvertfall linjene 32(kvartersrute), 151, 251, 252 (halvtimesruter)) derfra som stopper 3 min gange fra Friday's!)
Forhåndskjøpt enkeltbillett fra Lysaker koster 26,-, kjøpt ombord koster det 33,-

Ja.. Det er vel det jeg har klart å finne ut - håper dere ble litt klokere?

Tusen takk for utfyllende svar:) Tror nok det blir billigere å parkere i oslo uansett jeg, for togbilletter tur retur og parkering til sammen må jo bli noe av det samme.

makspris på aker brygge er 295 åer døgn. Er ikkje så mykje per pers, sammenligna med togbilletter per pers tenker eg

ORIGINAL: Moffe

makspris på aker brygge er 295 åer døgn. Er ikkje så mykje per pers, sammenligna med togbilletter per pers tenker eg

Nei da blir det faktisk billigere! Blir rundt 450-500 å parkere i Asker. Er det i parkeringshus eller på den åpne parkeringen ved Nobelhuset og gamle Østbaneteateret? (Hvis det er det det heter der...)

ORIGINAL: MariSafari

Tusen takk for utfyllende svar:) Tror nok det blir billigere å parkere i oslo uansett jeg, for togbilletter tur retur og parkering til sammen må jo bli noe av det samme.

Er litt det jeg tenker og.. [:)]
De fleste parkeringshusene har jo maxpris pr døgn på ca. 200-ish (varierer litt..), og tog tur/retur for dere to blir jo 200,- bare det.. [:)]

ORIGINAL: kikja

Er litt det jeg tenker og.. [:)]
De fleste parkeringshusene har jo maxpris pr døgn på ca. 200-ish (varierer litt..), og tog tur/retur for dere to blir jo 200,- bare det.. [:)]

Jepp, helt sant.. Nei vi kjører nok helt inn:)

På Kampen, her jeg bor, parkerer dere gratis i gata og er bare tre stopp med t-banen til Jernbanetorget. Billig og lettvint! [;)]Send meg en pm hva dere vil ha nr mitt, så kan jeg hjelpe/guide dere [:)]

ORIGINAL: majami

På Kampen, her jeg bor, parkerer dere gratis i gata og er bare tre stopp med t-banen til Jernbanetorget. Billig og lettvint! [;)]Send meg en pm hva dere vil ha nr mitt, så kan jeg hjelpe/guide dere [:)]

Oi! Takk for tips:) Skal si ifra hvis det blir aktuelt:)

Nei da blir det faktisk billigere! Blir rundt 450-500 å parkere i Asker. Er det i parkeringshus eller på den åpne parkeringen ved Nobelhuset og gamle Østbaneteateret? (Hvis det er det det heter der...)

Det er i parkeringshuset under aker brygge. Den åpne er faktisk dyrere, ihvertfall timesprisen..

Det er i parkeringshuset under aker brygge. Den åpne er faktisk dyrere, ihvertfall timesprisen..

Oi, hvordan kommer jeg dit ? hehe.

hvorfor parkerer dere ikke bare oppe i niels juels gate/bygdøy alle?
det gjør alltid vi når vi skal inn til sentrum og der er det jo gratis. Bare 5 min å gå til aker brygge.

Back
Topp