Oslo uten bil

Drektig

Flørter med forumet
Jeg og partneren har snakket litt om hvordan vi skal komme oss fra sykehuset etter barnet er født. Vi har vært inne på tanken med å leie bil og bilsete, ta taxi og leie bilsete eller rett og slett bare bruke barnevogn og trikken. Noen venninner syntes trikkeløsningen var helt hinsides, men dette var vår favorittløsning.

Er det noen her som har født i Oslo før, og ikke har bil? Eventuelt noen andre som har noen meninger om hva vi burde gjøre?
 
Har selv bil og egentlig ingen erfaring med offentlig transport og baby/barn. Det kan være helt uproblematisk å ta trikk etter fødsel dersom forløpet er "normalt" og formen din er er bra etter fødsel. Ikke for å skremme, men jeg hadde en forferdelig fødsel sist og fikk flere komplikasjoner i etterkant, og hadde aldri klart å ta trikk da jeg skulle hjem fra sykehuset. For de aller fleste går det helt fint, en fødsel er jo det mest naturlige i verden! :HeartredMen jeg ville likevel hatt en plan B dersom plan A er å ta trikken hjem. Fordi man ikke kan planlegge hvordan fødselen går eller hvordan din form er i etterkant :Heartred Har dere for eksempel venner/familie med bil som kunne vært behjelpelig dersom dere har behov for det?
 
Man kan bestille taxi med babysete, så kan det være plan B hvis det ikke skulle gå med trikken. Kult å ta trikk hvis du er i form til det, og det kan det jo godt være at du er :)
 
Back
Topp