Oslo Budsjettet

LykkeligGift

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Ikke at jeg er noe særlig interessert i politikk, men nå måtte jeg faktisk inn å titte og dette var da gode nyheter =D

Barnehageplasser

Det er satt av midler til 784 nye barnehageplasser i 2017.

Byrådet vil også øke matpenger i kommunale barnehager fra dagens sats på 115 kroner til 165 kroner neste år. Dette er en økning på 43 prosent.

Ekstra barnehageplasser er det helt klart bruk for! Men dette med matpenger er det sikkert blandede meninger om, siden det er en ekstra kostnad dekket av foreldrene. Om det medfører bedre mat for barna er nå i allefall jeg enig i at det er verdt 50-lappen :)

Ekstra barnehageplasser er det helt klart bruk for! Men dette med matpenger er det sikkert blandede meninger om, siden det er en ekstra kostnad dekket av foreldrene. Om det medfører bedre mat for barna er nå i allefall jeg enig i at det er verdt 50-lappen :)
Ingen anelse om hva det matgreiene betyr hehe... Men flere plasser jubler jeg over!

Det betyr at barnehagene kan kreve høyere sats matpenger, som er en tilleggsbetaling utover selve (max)prisen for barnehageplassen :)

Var nå bra billig med mat i oslo... De "fleste" andre jeg har fått med meg må nå ut med 250-350kr i mnd

Var nå bra billig med mat i oslo... De "fleste" andre jeg har fått med meg må nå ut med 250-350kr i mnd
Noen fordeler må vi ha ;) Neida hehe... Kanskje det har å gjøre med str på kommunen? Billigere å lage mat til flere av gangen og i Oslo er det mange store barnehager. Bare tipping fra min side altså.

Ikke at jeg er noe særlig interessert i politikk, men nå måtte jeg faktisk inn å titte og dette var da gode nyheter =D

Barnehageplasser

Det er satt av midler til 784 nye barnehageplasser i 2017.

Byrådet vil også øke matpenger i kommunale barnehager fra dagens sats på 115 kroner til 165 kroner neste år. Dette er en økning på 43 prosent.
Sykt billige matpenger spør du meg. Vi betaler 405kr i vår barnehage og er vist mange andre barnehager i Bergen med de prisene.

Billig mat, men svinedyre bompenger og kollektivt. Alle kommuner har vel pluss og minus :) Men 405 var mye!
Dyrt med kollektiv her og. Og 45kr i bompenger i rushet. Heldigvis bor vi utenfor bomringen og barnehagen er utenfor, men eg jobber innenfor så eg sykler eller tar bybane for ellers blir det alt for dyrt. Oslo, Bergen og Trondheim er vell de dyreste stedene å bo :) Ikke billig med bolig eller noe annet

Dyrt med kollektiv her og. Og 45kr i bompenger i rushet. Heldigvis bor vi utenfor bomringen og barnehagen er utenfor, men eg jobber innenfor så eg sykler eller tar bybane for ellers blir det alt for dyrt. Oslo, Bergen og Trondheim er vell de dyreste stedene å bo :) Ikke billig med bolig eller noe annet
Oi enda verre enn her jo. Dyrt å være urban ;) Men jeg er født og oppvokst her, så kunne ikke tenkt meg å bo noe annet sted.

Okei, har dere med matpakke da? Vi må ha med to matpakker om dagen.. Hadde gjerne betalt litt mer kjenner jeg, å sluppet å lage matpakke i det hele tatt :D her er det bare ett måltid inkl :(
Må ha med matpakke til frokost, også spiser de resten av denne til frukten :) Får varmlunsj de fleste dager og 1 dag brødmat, også får de frukt hver dag :)

Back
Topp