OS

Gulljentå

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Har bare et spørsmål etter å ha lest litt av trådene deres om alenemødre og stønader. Denne overgangsstønaden på 11500,- den får man vel bare om man ikke jobber? Nå har jeg ikke satt meg så voldsomt mye inn i dette her, men kan man da få både os og dagpenger? Er det noen krav til at man skal være arbeidssøkende for å få os på lik linje som andre arbeidsledige som ikke er alene?
Hvis ikke så er det jo en god mulighet til å kunne være lengre hjemme med barne mens de er små- en mulighet jeg absolutt ikke har selv som samboer, MEN hadde likevel aldri vurdert å bli alenemor pga økonomien.
Rett på meg hvis jeg tar feil, altså, men det virker som om det er mange flere som er alene som har muligheten til å gå hjemme med barna mens de er små og DET skal jeg innrømme at jeg misunner dem. men også unner dem! All ære til dem som oppdrar barn alene, det kan IKKE være lett!

De reduserer os i forhold til hva man tjener om man jobber. OS er uansett bare noe man får i 3 år, mulig 5 om man studerer...er jo ikke noe å leve fett på i flere år liksom..før fikk man til barnet var 18[8|] mange som utnyttet det da tror jeg..

Jeg har forsøkt økonomisk situasjon i mange former.
En jobber og en er student.
Begge jobber.
Alenemor med kun OS.

JEg foretrekker "begge jobber", men "en jobber og en er student" var også mer lukrativt enn "alene med OS".

Når man er 2 stykker kan man jobbe masse for å heve familiens inntekt. Det jeg satt pris på når jeg møtte min mann var att han hadde så utrolig god arbeidsmoral. Jeg setter det også høyt selv i mitt eget liv. Att 2 stykker har så dårlig lønn ville jeg nok byttet jobb, jobbet mer eller tatt meg en ekstrajobb.
Det er ikke så lett når man er alene. Jeg kan jobbe kvelder, netter helger. Det er sikkert ikke heller så lett når man er alene.

Venninna mi som er alene fortjener alle pengene hun får. Ungene må jo ha tak over hodet mat på bordet selv om fedrene er tapere.

Men har en gammel venninne som bare flyttet mannen i nabohuset. Trygdesvindel er jeg bare såååå imot. Om disse blir tatt blir det bedre for de som trenger de stønadene.
Det ser man jo bare på sykeordningene vi har i dette landet. Når de så hvor mange som utnytter systemene ble stønadene lavere og alt mye strenger også får de som trenger det.

Må bare kommentere at jeg har HØy arbeidsmoral og alltid har jobbet over 100%. Men etter at jeg fikk barn så ønsker jeg å bruke mer tid på henne, og det er ikke fordi jeg har lav arbeidsmoral- derfor min "misunnelse" v de som kan gå hjemme- de får mye tid til barna sine-de får oppleve mye av oppveksten deres osv- man er jo ikke arbeidsledig med lav arbeidsmoral når man tar seg av ungene sine, det er mye arbeid det.

Jeg er selv hjemme 1 år ekstra men kan jobbe kvelder helger dagvakter netter får å komme meg litt ut av huset. Vi har så god økonomi grunnet mange år med gor arbeidsmoral. Men hadde jeg blitt alene kunne jeg ikke jobbet slik jeg gjør i deg. Jeg ville heller ikke fått glede av min manns inntekt. Hadde ikke han hatt så god arbeidsmoal ville han også tjent mye mindre, hatt dårligere jobb.

Back
Topp