OS + innkalling til samtale

babyboy08

Andre møte med forumet
Hei dere.

Jeg har i forbindelse med søknad om OS + engangsstønad, mottatt et brev fra NAV hvor de ber meg komme til samtale. Greit nok det, men er det vanlig praksis? Jeg trodde det var nokså grei skuring, men nå begynner jeg jo å lure. Burde ringt og spurt, jeg vet, men blir nesten litt engstelig for hva de sier. Blir det ikke OS og engangsstønad på meg, så har jeg problemer. Store problemer.

Hei.

Takk for svar. :-)
Ja, det er nok det. Antagelig bare ren rutine, antar jeg...men likevel. En klargjøring av hva det er de vil snakke med meg om, hadde vært litt greit.

Men, engangsstønaden kom i går, så det gikk i hvert fall greit. Èn bekymring mindre. :-)

Da er det vel overgangen fra attføringspenger til OS samtalen skal dreie seg om... vel, får bare krysse fingrene for at det går like greit. :-)

bor du i nærheten av barnefar? kanskje de skal snakke om forholdet deres? at han ikke bor med deg. de pleier å ta sånne stikkprøver. har ikke blitt innkaldt til det selv da...

Ja, vi bor veldig i nærheten av hverandre, men så lenge vi ikke bor i samme hus så kan de vel ikke ha noe å protestere på?

ORIGINAL: babyboy08

Ja, vi bor veldig i nærheten av hverandre, men så lenge vi ikke bor i samme hus så kan de vel ikke ha noe å protestere på?

hmmmm. tror det er noe med avstander altså. noen som mistet fordi de bodde i 3 nummer mellom hverandre eller noe...

Det er jo helt idiotisk. Man kan jo ikke styre hvor ex'en flytter hen etter samlivsbrudd.

Men jeg sjekket med saksbehandler, og fikk da (heldigvis) vite at samtalen bare skulle dreie seg om hvilke rettigheter jeg har, utarbeidelse av "veien videre" mht videreutdanning, og ev. hjelp til utfylling av søknader til utdanningsstipend etc. Så det var en lettelse, gitt. :-)

Back
Topp