Orker ikke tanken på å gå over termin..

matheaa

Blir kjent med forumet
Ikke så ofte jeg skriver her inne, men må bare spørre om råd eller få ut litt frustrasjon:)
Gikk til fødselssamtaler med førstemann og gruet meg veldig, spesielt var jeg redd smertene og gå over termin pga at babyen blir stor og noe kan gå galt.
I 2012 hadde vi to missed abortion og gjenopplevde delvis de samme smertene, bare litt mildere.
Nå nærmer termin seg, 9. august... Går igjen til fødselssamtaler, nervøs for smertene og orker ikke engang å tenke på å gå over termin! Første kom 2 uker før og jeg har vel forberedt meg på at det vil skje igjen. Men jeg kan jo likegodt gå over. Jeg er sliten både fysisk og psykisk, kroppen har vært gravid stort sett i over ett år nå. Jeg orker ikke mer og vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom de neste ukene og deretter fødselen.
Hva gjør jeg?

Uff føler med deg! Har det på samme måte, men her fordi jeg har så utrolig store smerter i bekkenet og spesielt i symfysen. Blir verre for hver dag og jo lengre ned han kommer. Jeg har prata mye med jm om dette også da jeg var på innskrivningssamtale. Jeg er blitt henvist til sykehuset for modningsakupunktur fra uke 37 og frem over og da vil jm også sjekke modning og evt strippe litt hvis mulig. Så håper jeg dette vil være med på at jeg slipper å gå over termin!
Kanskje du kan høre med jm om noe slikt også??

Venter nr 3 4. August:)

Syns faktisk det hjelper at det er en plan for meg fremover og vite st jeg blir fulgt opp:)
Snakk med jm om det!

Jeg startet med modningsakupunktur denne uken. Går kun til fastlege denne gangen pga oppfølging etter maene, synes det derfor er vanskelig med sånne typiske jordmorting: leie, modning, stripping etc. Har også gått mye til privat gynekolog som er overlege på kvinneklinikken på Riksen hvor jeg skal føde. Vurderer ekstra kontroll hos henne fremover, føler det blir som å starte på nytt å møte opp hos jordmor nå helt på slutten. Orker ikke forklare situasjonen min igjen og igjen.
Men jeg får jobbe med en plan, sikkert en god ide:) bortsett fra at jeg vil at planen skal være garantert fødsel før termin, så smertefri som mulig og uten epidural som jeg er livredd for...

Hvem er det du får akupunktur av. Fikk beskjed på sykehuset at (der er det jm som setter akupunktur) jeg kunne bli sjekket og strippet samtidig da. Ja hør med legen din. Han kan uansett henvise deg til jm der du skal føde hvis du føler du trenger det:)

Jeg skal føde på samme sykehus som deg å går der på vekstkontroller. Har også fått time hos jm der for å snakke om fødslen. Nå skal jeg bli satt i gang før termin pga sist fødsel. Kanskje en fødselsamtale der hadde vært noe for deg også? De er veldig forståelsesfulle på Riksen:)

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Denne gangen får jeg akupunktur av en akupunktør så hun gjør nok ikke sånt. Med første fikk jeg det av en jordmor, men har valgt annerledes nå pga reisevei.

Jeg skal føde på samme sykehus som deg å går der på vekstkontroller. Har også fått time hos jm der for å snakke om fødslen. Nå skal jeg bli satt i gang før termin pga sist fødsel. Kanskje en fødselsamtale der hadde vært noe for deg også? De er veldig forståelsesfulle på Riksen:)

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Har vært på en samtale der og skal på ny neste uke så får ta det opp da. Synes det er vanskelig, men jeg får sikre meg en plan.
Så bra du også føler deg ivaretatt der:)

Har vært på en samtale der og skal på ny neste uke så får ta det opp da. Synes det er vanskelig, men jeg får sikre meg en plan.
Så bra du også føler deg ivaretatt der:)
Skal på samtale til uken jeg også:) viktig at du som fødende føler deg trygg! Masse lykke til på samtale, du skal se det ordner seg:)

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Back
Topp