Orker ikke mer!!!!

HappyMommy

Betatt av forumet
Novemberlykke 2018
Hei alle sammen, er sååååååå lei.. Trenger hjelp fra dere. Siden mandag kveld så har jeg fått kraftige kynnere som har gått over til korsryggen. De begynte mandag kveld kl 03:00 med 10 minutters mellomrom. Jeg tenkte ikke så mye på det akkurat da siden jeg ikke har fått så mye kynnere i løpet av hele svangerskapet. Men etter 2 timer så begynte jeg å få vondt i korsryggen hver gang jeg fikk kynnere. Først så tenkte jeg, omg? er dette det de kaller rier? siden jeg fikk dem hver 5-8 min, folk overdriver skikkelig tenkte jeg siden det ikke gjorde såååå vondt. Jeg holdte på sånn til kl 08:30 da bestemte jeg for å ta en paracet og prøve og sove siden jeg kunne puste gjennom de og snakke. Jeg sov til kl 12 og da våknet jeg igjen, jeg kjente dem ikke så mye da. Fram til idag så har de kommet og gått hele tiden, kjenner dem mer når jeg ligger, og nå begynner det å gjøre vondt av å få dem så mange ganger. Har vært på føden idag siden jeg ikke klarte mer for en undersøkelse og jeg hadde ikke no åpning:( Så de sendte meg hjem. Nå kommer spørsmålene:D

Er det noen her inne som har opplevd eller opplever det samme?

Hvor lenge varer det?

Hvis dere eventuelt har opplevd det, hvor lenge tok det til dere fødte?

Er det noe jeg kan gjøre for å unngå de smertene?

Hjeeeeeeeeeeelp!

Termin 1 des.
39+6.

Jeg har gått av og på med rier i flere dager i forkant av begge fødselen mine, det kan jo være det?

Jeg fikk det de kalte modningsrier 2 døgn før jenta ble født. Da hadde det gått en hel dag med kynnere som ble sterkere og sterkere forut. Modningsiene var regelmessige med 5-6 min mellomrom, ikke veldig vondt men nok til at jeg ikke fikk sove. Men hos meg var det begynt å bli åpning når jeg kom til sykehuset 12 timer etter at modningsriene startet (husker ikke, men tror det bare var 1 cm..og husker jordmor sa det var igjen en "kant" som skulle jevnes ut for å bli mer åpning). Ble litt rotete dette innlegget her.. :-p Men det er min erfaring. Hos meg begynte riene på termindato og jenta kom to dager over.

Har hatt det slik av og på de siste 14 dagene, men har ikke vært til sjekk da siden det har dabbet av i løpet av kveldene/natta.

Sniker meg stille å rolig ut igjen... Lalalalala.. Vil ikke ha sånn... Gulp!

Jeg har hatt det slik siden forrige tirsdag.... Antar det er modning... Og jeg har født tre ganger før, så jeg vet hvordan en ordentlig rie kjennes. Jeg har termin i dag!

Jeg har gått av og på med rier i flere dager i forkant av begge fødselen mine, det kan jo være det?

Ja, tror det er rier, idag vekket de meg kl 10 om morningen. Og de var kraftige nå kommer de hver 5 min. Og istad når jeg var på do som kom det litt mer slim med blod. Så vi for håpe at dette er i gang:D:D

Ja, tror det er rier, idag vekket de meg kl 10 om morningen. Og de var kraftige nå kommer de hver 5 min. Og istad når jeg var på do som kom det litt mer slim med blod. Så vi for håpe at dette er i gang:D:D
Åhh så gøy :D lykke til!!!

Krysser fingrene for det :)

Da er det nok igang :) Lykke til :)

Spennende! Høres ut som noe er i gjære nå ja :)

Regner med du er opptatt siden du ikke oppdaterer noe mer :p gleder meg til å høre :)

Regner med du er opptatt siden du ikke oppdaterer noe mer :p gleder meg til å høre :)

Hehe, ja var litt opptatt. Var hos føden for en undersøkelse, og gjett hva? har 4 cm åpning!!:D:D Å fy flate er så lykkelig akkurat nå, hehe. Men samtidig så gruer jeg meg. Det skjer sikkert noe i løpet av kvelden, hun sa at jeg kunne bli igjen, men siden sykehuset bare er 10 min unna hvor jeg bor, så tenkte jeg at det hadde vært bedre å komme seg hjem og slappe litt til det blir verre.

Tusen takk alle sammen:D

Håper deres dag nærmer seg også for de som ikke har født enda:love017:love017

Hehe, ja var litt opptatt. Var hos føden for en undersøkelse, og gjett hva? har 4 cm åpning!!:D:D Å fy flate er så lykkelig akkurat nå, hehe. Men samtidig så gruer jeg meg. Det skjer sikkert noe i løpet av kvelden, hun sa at jeg kunne bli igjen, men siden sykehuset bare er 10 min unna hvor jeg bor, så tenkte jeg at det hadde vært bedre å komme seg hjem og slappe litt til det blir verre.

Ååå så spennende! Heldige deg! Masse lykke til! :)

Lykke lykke til :D blir nok baby i løpet av natten da ja ❤️

Tvitvi:)

Lykke til og håper jeg hører mini er kommet i morgen tidlig;)

Back
Topp