orgasme

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
hei jeg er førstegans gravid, er 6 +5 uker på vei, jeg har nesten ikke tort å onanert meg opp til orgasme fordi etter hver orgasme får jeg smerter som ligner sterke mens smerter, burde jeg unngå å få orgasme?

Håper det er ok at jeg dytter litt på her, vil gjerne vite om disse smertene er noe å bekymre seg for..

Det er ganske så vanlig å få kynnere etter orgasme..det gjør jeg og det er igrunn litt ubehagelig! Men helt ufarlig sålenge de går over iløpet av kort tid.
Men vil ikke si det skal være sterke smerter- men magen /livmoren strammer seg og blir helt hard.

Jeg er ikke trådstarter, men vil gjerne høre mer om dette. Jeg opplevde svært sterke smerter etter orgasme, og har siden den gang avstått fra sex (siste sju ukene). Smertene var så sterke at jeg trodde jeg skulle besvime, svetten rant av meg og jeg kunne ikke bevege meg. Varte i ca en halv time. Farlig? Har hatt ultralyd i etterkant, og alt er fint.. Men jammen var det skremmende!

Da jeg var 6 uker på vei fikk jeg orgasme som ga meg slike menssmerter og blødninger i en uke.. Jeg var sikker på at jeg mistet, så dro på ultralyd og legene var ikke sikre på hvor blødningen kom fra(annet enn at den kom fra livmor). Men hjertet banket og alt var bra. Er 24+1 nå, alt går kjempebra. Men det var skummelt, er nok blitt litt redd for å få orgasme enda, og når det skjer kjenner jeg tydelig at magen blir hard og får lette "menssmerter".. Har lett over alt og det er ingen sider jeg finner hvor det er farlig å få orgasme.

Jeg vil gjerne vite mer, hvis ekspertene vet mer!

Hei!

Jeg skjønner godt at dere blir urolige hvis dere får smerter i magen etter en orgasme, men i utgangspunktet skal det ikke være farlig å ha sex eller får orgasme mens en er gravid.
Hvis svangerskapet utvikler seg fint, en ikke har blødninger, eller andre tegn på komplikasjoner, skal det være helt ufarlig!
Vi har noen ganger fått inn kvinner på fødeavdelingen som har blødd litt etter et samleie, det skyldes som regel at livmormunnen er veldig blodfylt, og hvis en støter litt mot mormunnen kan der briste noen små kar, dette er oftest også helt ufarlig.
Det en kan prøve er litt mer skånende stillinger, der penis ikke føres så langt inn og en ikke får dette støtet så langt oppe. Onanering burde dermed ikke gi samme støt mot mormunnen.
Livmoren er festet i leddbånd, som kan strekkes også i forbindelse med fysisk aktivitet - som sex - da kommer smertene oftest bare på ene siden av gangen. Disse er ufarlige, men kan oppleves som plagsomme!
Vet ikke om det var til hjelp?

Lykke til videre i svangerskapet!

Mvh jordmor Grethe

Back
Topp