Orgasme under graviditet

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Jeg er gravid 6+2 i dag, og er veldig redd for dette med sex og graviditet. Jeg har vært gravid èn gang før, men da hadde jeg en spontanabort mellom uke 4-5. Jeg begynte å blø mens jeg hadde sex, og etter det så har jeg på en måte forbundet sex i graviditeten med noe farlig. Jeg vet at sexen i seg selv ikke førte til aborten, men det er bare sånn at det forfølger meg og at jeg assosierer det med noe negativt, da. Jeg er også redd for å få orgasme, for får litt vondt i magen og blir kvalm etterpå, nå når jeg er gravid. Så ble livredd den ene gangen jeg fikk det i dette svangerskapet. Det blir jo veldig trist for både meg og samboeren min, dersom vi ikke skal kunne kose oss på 9 mnd..

Så derfor lurer jeg på: Er det farlig med orgasmer/sex (harde feks) tidlig i graviditeten, etter en spontanabort??

Takk for svar.

Hei!
Du har forståelig nok fått litt dårlige assossiasjoner ifht sex & svangerskap, og det er jo ikke så rart...
Et normalt svangerskap skal tåle BÅDE at dere har sex og at du får orgasme. En kan godt ha litt småmurring i starten av svangerskapet, fordi at livmoren begynner å vokse litt og strekker seg, dette er ikke farlig.
Skulle du være en type som lett blør etter samleie, bør en kanskje unngå spesielle stillinger som støter mye mot livmorhalsen.

ellers: hopp til køys og nyt sommeren :)

Mvh jordmor Grethe

Back
Topp