Orgasme=blødninger skaper bekymringer

sommerseth

Betatt av forumet
Når jeg var 6+1 gav samboeren meg orgasme, og jeg begynte å blø strax etter.
Rødt, friskt blod i passelige mengder, ikke mye ikke lite.
Jeg dro dagen etter på tidlig ultralyd og fikk se ett hjerte slå. Gynekologen sa da at ingen fare var skjedd, men at jeg skulle være forsiktige med sex, trening og løfting de neste ukene.
Siden var jeg på en ultralyd når jeg var 9+6. Da sa legen at alt var i skjønneste orden. Og at alt tydet på at den lille skulle få se verden, med både to armer og to ben.
Etter det har vi hatt sex 2 ganger (uten at jeg har fått orgasme). Det begynner å slite ulittegrann på humøret!
Noen som har vært i samme situasjon? Jg har ikke fått flere blødninger, men jeg dør av bekymring og dårlig samvittighet.. Noen som kan berolige meg? Er nå 12+2 uker :)

Ikke at jeg vet noe om emnet, men at en orgasme skal kunne få deg til å miste, nå når du er over 12 uker, har jeg liten tro på. Du får ta en telefon til legen din å høre. I verste fall får du klare deg uten fram til fødsel, men jeg har liten tro på at det skal kunne skade babyen din i den fasen du er i nå.

Det at orgasme kan fremkalle blødninger har jeg hørt om, det kan være et lite blodkar som brister, sammentrekninger som gjør sitt med kroppen, men som skrevet over: at det skal kunne skade babyen din tror jeg ikke. (Påpeker igjen at jeg ikke vet særlig mye om dette)

Hei hei :)
Sniker litt fra juli, og tenkte jeg skulle prøve å berolige deg litt :)
Jeg opplevde selv blødning etter orgasme (uten penetrering) i tillegg veldig kraftige smerter 2 ganger. Dette var mnd før jeg ble gravid, og hadde da en kjemisk/tidlig SA.
Blødningene kom 1 og 2 uker etter siste mens.
Tok dette opp med gyn da jeg var der forrige tirsdag, og han mente det ikke var så unormalt. Slimhinnene er veldig blodfylte og skjøre når man er gravid. Han kunne ikke gi eksakt svar på hva det var, men mente vi bare skulle holde på som før da det absolutt ikke skulle være farlig for den lille spiren :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det samme skjedde meg for kort tid siden, og er idag 10 uker... Som førstegangsgravid ble jeg selvfølgelig veldig redd, men fikk se hjertet som slo dagen etterpå:) legen hadde ikke annet svar til med enn at det er normalt for ca 25% av gravide kvinner å få blødninger tidlig i svangerskapet uten at dette er farlig for barnet :)

Tusen takk for alle svar! Jeg er herved mer rolig!:):)

Back
Topp