Organisering i store kjøkkenskuffer

Mortens skogmus

Glad i forumet
Dere som har store kjøkkenskuffer, hvordan har dere organisert de??? Vil gjerne se bilder. Er snart ferdi med mitt nye Lidingø-kjøkken!!! Det gledes

Ingen

kjøpte en plastikkbalje-aktig ting på Ikea som jeg har sleiver og øser og sånn oppi. også har jeg håndkler og kluter og sånt liggende ved siden av.

i en annen skuff har jeg en brødboks der vi har brød og sånt, og ved siden av brødboksen står alt hermetikk på rekke og rad.

i en annen skuff har jeg små kurver, i dem står det supper, sauser, tacokrydder og alle sånne små poser av alle slag.

i en annen skuff ligger kokeboka vår og tørkerull og litt annet, den skuffen er mest rotete 

har to brede, ikke dype skuffer også, der har vi krydder i den ene og bestikk osv i den andre. kjøpte sånn på Ikea til å ha i skuffen for bestikk og krydder.

Har "skuffedelere" kjøpt på Ikea, da kan man dele opp omtrent som man vil. Er ikke hjemme så kan ikke legge ut bilder.

giggsy skrev:
Har "skuffedelere" kjøpt på Ikea, da kan man dele opp omtrent som man vil. Er ikke hjemme så kan ikke legge ut bilder.

Sign. Har skuffedelare, og mange lufttette boksar med lokk til alle bakevarene. I "bakeskuffa" har eg boksar til alt: Kveitemjøl (2 store boksar), sukker, salt, potetmjøl, grov sammalt kveite, fin sammalt kveite, melis, solsikkekjerner, linfrø, havregryn (alle mellomstore boksar, plass til ca 1 kg) og i små boksar har eg kakao, bakepulver, vaniljesukker, tørrgjær, rosiner og natron. Eg er veeeldig glad i bakeskuffa mi!

I ein annan skuff har eg også skuffedelare frå Ikea og boksar til pasta, ris, frukostblanding, osv, i tillegg til "oppstillingsrom" for suppeposar og andre tørrvarer.

Dere som har alt i skuffer, hva har dere i skapene? Bare tallerkner, glass og sånne ting? 

Jeg har ikke store skuffer (men ønsker meg nytt, stort kjøkken), og har kun bestikk, øser, og kjelelokk i skuffene mine.. I skapene har jeg glass, kopper, kjeler i et hjørneskap, og 2 av skapene mine er "TORO-skap", altså alt av bakevarer, supper, sauser og annen mat.. :p

IdaLolita skrev:

Dere som har alt i skuffer, hva har dere i skapene? Bare tallerkner, glass og sånne ting? 

Ja. Og nokre matvarer eg ikkje vil at ungane skal ha lett tilgang til, som snop og kjeks :o)

Back
Topp