Organisering av leker

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
Kanskje mest relevant for de som allerede hadde barn fra før, men...

Har du et godt system? En favoritt-lekekasse? Rullerer du ut leker jevnlig eller har du alt framme?

Bruker sånne seksjoner fra Ikea med plastkasser i. Burde nok rullert litt på lekene, men det blir sjelden.

Gjorde der mer når han var mindre, og det hjelper jo for å gjøre det mer spennende å leke. :)

Akkurat nå har hun såpass få (heldigvis) at de ligger alle på lekematten. Og dukken(e) ligger i en boks i boden med dukketøy. Har en sånn tøykurv (rund greie) til bamser osv + en til tepper på rommet hennes.

Tenker kjøpe en sånn etterhvert: https://m2.ikea.com/no/no/p/trofast-oppbevaringskombinasjon-med-bokser-hvit-hvit-s69228473/

0AB013F3-92F4-4F4A-9C7E-E39A95A822F7.jpeg
Jeg får fnatt av at ting ikke er der jeg mener de skal ligge, så skal laminere bilder (ja - jeg har egen lamineringsmaskin av ren OCD) med hva som skal hvor :) Da klarer vel til og med mannen (eller svigermor!) å rydde på plass riktig..

Akkurat nå har hun såpass få (heldigvis) at de ligger alle på lekematten. Og dukken(e) ligger i en boks i boden med dukketøy. Har en sånn tøykurv (rund greie) til bamser osv + en til tepper på rommet hennes.

Tenker kjøpe en sånn etterhvert: https://m2.ikea.com/no/no/p/trofast-oppbevaringskombinasjon-med-bokser-hvit-hvit-s69228473/

Vis vedlegget 284644
Jeg får fnatt av at ting ikke er der jeg mener de skal ligge, så skal laminere bilder (ja - jeg har egen lamineringsmaskin av ren OCD) med hva som skal hvor :) Da klarer vel til og med mannen (eller svigermor!) å rydde på plass riktig..
Omg, jeg trenger lamineringsmaskin! :woot:

De er i plastkasser egentlig. Men de er mer spredt utover gulvet i stua, dusjen eller soverommet hans.

Til storebroren på 6 har vi 2 sånne Billy-bokhyller fra IKEA. De heter vel noe annet nå. Den rommer Lego, noen bøker, to kasser med småbiler pluss div småtteri og sjørøverskip med tilbehør. En del av de mindre legogreiene er i bokser i hylla., mens politistasjon, brannstasjonen og sykehuset står femme. Star Wars romskip står også til utstilling så det er lett å leke med. Også har han en liten hylle til. Ronja har en trillbar lekekasse som jeg hadde som barn, har enn så lenge plass til lekene der.. Ellers tenker jeg å kjøpe sånn som noen over her la ut bilde av :p

Storebror på 11 har korger i hyllesystem, med grovt kategoriserte leikar (dyr, Lego, spel, osv).

Lillebror har ein tøypose med leikar som henge på leikegrinda, så ganske begrensa foreløpig. Har nokon plastkassar på boden med ymse leikar som kan få komme fram etterkvart (Duplo, togbane, osv). Satsar nok på same system som storebror. Likar godt løysinga til Ikea, som Victoria viste.

Sånn er mitt babylekerotehjørne på stua:

20190115_150304.jpg

Har leker i den grå kurven, og tepper i den rosa. Resten av lekene ee i en kasse på vaskerommet, og så roterer jeg. Tenker å kjøre lignende system når hun blir eldre, bare selvfølgelig med litt større syatem til leker som er i bruk akkurat nå, kanskje lignende system som VicH har sett på. :)

Back
Topp