Organisering av klær

Nordlys

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Hvordan skal dere organisere klærne til babyen? Har dere kommode der dere legger etter størrelse? Farge? Bruksområde? Fortell :hilarious:

5479ACAB-A5F9-4C02-A6E8-727D280A4E17.jpeg CA17CE93-7905-4BB5-93CE-9C084022E694.jpeg Jeg har så smått begynt å vaske litt klær, og i den øverste skuffen i kommoden har jeg valgt å bruke «hylleinndelere», slik at jeg kan ha sengetøy (dynetrekk og laken), kluter (gasskluter og gulpekluter), sokker (ullsokker og vanlig) og en til luer og siklesmekker. I skuffen under har jeg valgt å legge klærne i str. Så str. 50 først, så 56 bak, og 62 bakerst. Har lagt bodyene sammen, buksene sammen og pysjamasene sammen :-) Nå har jeg kun vasket de lyse klærne enn så lenge, så kan jo hende jeg må gjøre om litt når det blir mer tøy, men det får jeg se på. Tenke å ha alt av ull i skuff nr.3 eller 4, da han kommer på høsten og det er greit å ha det samlet på et sted. Så der kommer jeg også til å legge «ytterklærna» som er strikka til han. :-)

Vi har malm kommode fra ikea, 4 skuffer, med stellematte oppå på badet. Den brukes til sønnen vår på snart 2 år:) I skuffe nr 1 har vi alt av stelleprodukter og bleier, nr 2 overdeler og heldresser, nr 3 underdeler, sokker og nattdrakter og i nr 4 håndduker og vaskekluter. Sengetøy og laken ligger i skapet på soverommet. Akkurat nå er det str 86 og 92 i blanding på klærne, men når baby skal overta kommoden så kommer jeg til å ha str 50 i skuffe nr 2 og 56 i skuffe nr 3. Klærne er så små at alt i samme str får plass i en skuffe:) Sorterer bodyer etter type, omslag eller vanlig, og buksene med eller uten fot. Ellers ligger ting i bunker etter hva det er for noe:D sorterer også ull og bomull i egne bunker. kan ikke ha det for komplisert heller, da det blir vanskelig for mannen å finne frem oppi der:hilarious:

Yttertøy og tykkull ligger nede i gangen. Samme med lue, votter ullsokker osv.

Vi har malm kommode fra ikea, 4 skuffer, med stellematte oppå på badet. Den brukes til sønnen vår på snart 2 år:) I skuffe nr 1 har vi alt av stelleprodukter og bleier, nr 2 overdeler og heldresser, nr 3 underdeler, sokker og nattdrakter og i nr 4 håndduker og vaskekluter. Sengetøy og laken ligger i skapet på soverommet. Akkurat nå er det str 86 og 92 i blanding på klærne, men når baby skal overta kommoden så kommer jeg til å ha str 50 i skuffe nr 2 og 56 i skuffe nr 3. Klærne er så små at alt i samme str får plass i en skuffe:) Sorterer bodyer etter type, omslag eller vanlig, og buksene med eller uten fot. Ellers ligger ting i bunker etter hva det er for noe:D sorterer også ull og bomull i egne bunker. kan ikke ha det for komplisert heller, da det blir vanskelig for mannen å finne frem oppi der:hilarious:

Yttertøy og tykkull ligger nede i gangen. Samme med lue, votter ullsokker osv.
Akkurat slik jeg hadde tenkt å gjøre det også [emoji1] men har tenkt å drøye det en måneds tid iallefall med vasking av klær osv, så akkurat nå ligger alle klærne i en kjempestor skubboks fra ikea [emoji28]

Jeg har kommode fra IKEA. Sorterer etter størrelse, men foreløpig har jeg så lite klær at alt av bodyer, bukser, strømpebukser, sokker, luer og smekker får plass i en skuff. Så har jeg en skuff med tjukt ulltøy og sengetøy. Tenker fordele over tre skuffer til slutt :) vi har også et skap og en skuff på badet som jeg tenker ha kluter og håndklær i, pluss litt ekstra klær.

Akkurat slik jeg hadde tenkt å gjøre det også [emoji1] men har tenkt å drøye det en måneds tid iallefall med vasking av klær osv, så akkurat nå ligger alle klærne i en kjempestor skubboks fra ikea [emoji28]
Jeg drøyer vaskingen også, alle klærne etter storebror ligger i plastbokser, sortert etter størrelse:) (okei, ikke alt er etter størrelse.. det sklei ut når han passerte halvåret:hilarious:)

Back
Topp