Organisering av fødsel nr2.

Riita22

Betatt av forumet
Jeg bekymrer meg ikke for fødselen. Hadde en fantastisk opplevelse sist og føler meg klar for å gjøre det igjen.
Men det som bekymrer meg er hva vi skal gjøre med kommende storesøster. Dere som venter nr 2, 3 osv hva gjør dere eller har gjort tidligere?

Vi har ett flott vennepar som naboer, de har sagt de kan ta over og levere i bhg vis vi må dra på natta. Hun er hjemme i mammaperm og han er sesongarbeider og mest sannsynlig permittert rundt termin.

Vi har besteforeldre 5 min unna med bil, så de kommer raskt. Og de skal også hente i barnehagen hvis det skjer i barnehagetida [emoji4] Så satser på at der skal gå fint. Storesøster blir så hos dem mens vi er på sykehuset, regner med det går fint da hun elsker å være der [emoji4] Hvis ikke får pappaen dra hjem til henne mens jeg er på sykehuset med lillebror. Hun skal få komme å hilse på fort etter planen [emoji4]

Regner med dette kommer til å ordne seg bra. Eneste bekymringa mi er at jordmor advarer om at det kommer til å gå veldig fort denne gangen, sånn at vi må dra på sykehuset med en gang. Så mamma og pappa må være i nærheten så de kommer seg hit fort [emoji85]

Naboene deres høres jo ut som et bra alternativ da [emoji4][emoji106] jenta deres kjenner dem godt fra før eller?

Vi har bestemor boende 15 min unna, og hun kommer flyvende så fort vi gir beskjed. Storebror er i bhg på dagtid, så i verste fall får pappaen dra hjem og hente han i bhg og komme tilbake på kvelden etter han er levert hos bestemor. Orker ikke legge så mange planer, for det er altfor mange mulige scenarioer [emoji23] Om det starter på dagtid, kveld eller natt og om det blir spontan fødsel eller ender med ks på maks overtid [emoji85]

Jeg er redd for at det skal gå ganske fort denne gang, men vi har både min mor og svigers på stand-by fra ca. 2 uker før termin, pluss at begge søstrene til mannen min er naboene våre.
I verste fall tar vi henne med på sykehuset hvis det skjer på natta. Jeg vet det er flere som har måtte gjøre det og det pleier å gå greit. Da får pappaen bare sitte med henne hvis hun trenger det fremfor å være med meg :p

Her har vi min mor som bor 30 minutter unna. Men ho jobber mye netter. Derfor har vi gardert oss med min venninne som kan komme å være her hvis det blir behov. Skjer det om natta så håper vi jo at vi får være hjemme og at storesøster sover igjennom det hele. Men kommer til å ha noen her i tilfelle det er noe eller hun skulle våkne.

Tenker det samme som deg! Her har jord ofte sagt at neste fødsel kommer til å gå fort, så er litt spent på hvordan det hele skal gå når det først skjer.
Mine foreldre bor ca 30min unna, men de er på veien så så lenge det ikke skjer på natta blir vell samboer å kjøre å levere storebror mens mine foreldre da kjører i mot ham da det mest sannsynligvis blir ambulane tur på meg til føden pga fortgangen. Bor over 2 timer unna nærmeste sykehus..
Men skjer det på natt er det ett større problem, men vi har som du sier, er nært vennepar av oss er våre nærmeste naboer, og de har sagt seg villig til å komme å passe mens noen mine foreldre er på tur. Så det blir vell å gjøre det slik :-)
Er spent på hvordan ting blir og skjer i praksis når det først skjer ;p er ikke like lett som med første da man bare kjører uten å tenke på så mye annet ;-p

Vi har besteforeldre 5 min unna med bil, så de kommer raskt. Og de skal også hente i barnehagen hvis det skjer i barnehagetida [emoji4] Så satser på at der skal gå fint. Storesøster blir så hos dem mens vi er på sykehuset, regner med det går fint da hun elsker å være der [emoji4] Hvis ikke får pappaen dra hjem til henne mens jeg er på sykehuset med lillebror. Hun skal få komme å hilse på fort etter planen [emoji4]

Regner med dette kommer til å ordne seg bra. Eneste bekymringa mi er at jordmor advarer om at det kommer til å gå veldig fort denne gangen, sånn at vi må dra på sykehuset med en gang. Så mamma og pappa må være i nærheten så de kommer seg hit fort [emoji85]

Naboene deres høres jo ut som et bra alternativ da [emoji4][emoji106] jenta deres kjenner dem godt fra før eller?

Ja vi er sammen med dem flere ganger i uka og hun har vært der noen timer før vis jeg har hatt noen ærend eller måtte jobbe overtid. Her bor min mor 7 min unna i bil, men hun har ikke bil så blir litt vanskelig å få til.
Det ordner seg sikkert, man vil jo bare gjerne ha alt på stell[emoji85]

Var mye lettere sist, var bare å få naboene til å lufte hunden [emoji85]

Her bor svigers på andre siden av gjerdet og mine foreldre 10 min unna. Har ikke snakket med det om hvem og hvordan vi gjør det enda. Men noe problem blir det nok ikke uansett når på døgnet det skjer[emoji4]

Ja vi er sammen med dem flere ganger i uka og hun har vært der noen timer før vis jeg har hatt noen ærend eller måtte jobbe overtid. Her bor min mor 7 min unna i bil, men hun har ikke bil så blir litt vanskelig å få til.
Det ordner seg sikkert, man vil jo bare gjerne ha alt på stell[emoji85]

Var mye lettere sist, var bare å få naboene til å lufte hunden [emoji85]

Var mye enklere forrige gang ja! Men høres ut som om dere har funnet en løsning som blir bra :) Viktig at de kommende storesøsknene har det bra mens man er borte :Heartred

Søsteren min bor 5 min unna og foreldrene mine 10 min unna, så noen rekker nok frem i tide[emoji4][emoji108]

Skjer det utenom skoletid, er vi så heldig å ha begge foreldre i samme gate. Burde ikke bli noe problem :)

Back
Topp