Jeg hadde en tråd tidligere her om at det kostet mer å få oppdelt en pakke enn å få resept på en 5 pakk. Og i allefall ved sykehusapoteket ved St Olav, så koster det deg over 1900 kr om man skal ha 4 eller mindre sprøyter, siden de tar betalt for hele pakken + gebyr for at de har åpnet pakken. Så anbefaler alle å sjekke med sitt apotek om hvordan de gjør det og evt si fra til klinikken dere hører til, om at de må skrive ut resept på 5 sprøyter, siden enkelt sprøyter ikke er å få tak i.
Sykepleieren vi var inne hos på St Olav skulle ta tak i det ved St Olav, men vet ikke om det blir gjeldene resten av landet. For hun var enig med meg i at det er forkastelig å betale over 1900 kr for 1-4 sprøyter og bare 1600 kr for 5. Så de skulle begynne å skrive ut kun resepter på 5 fra nå av. Skulle man ikke få bruke de innen de går ut på dato eller ikke ha behov for de, så er det faktisk billigere for oss å kaste de selv.
Sykepleieren vi var inne hos på St Olav skulle ta tak i det ved St Olav, men vet ikke om det blir gjeldene resten av landet. For hun var enig med meg i at det er forkastelig å betale over 1900 kr for 1-4 sprøyter og bare 1600 kr for 5. Så de skulle begynne å skrive ut kun resepter på 5 fra nå av. Skulle man ikke få bruke de innen de går ut på dato eller ikke ha behov for de, så er det faktisk billigere for oss å kaste de selv.