Orgalutran og kostnad

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Jeg hadde en tråd tidligere her om at det kostet mer å få oppdelt en pakke enn å få resept på en 5 pakk. Og i allefall ved sykehusapoteket ved St Olav, så koster det deg over 1900 kr om man skal ha 4 eller mindre sprøyter, siden de tar betalt for hele pakken + gebyr for at de har åpnet pakken. Så anbefaler alle å sjekke med sitt apotek om hvordan de gjør det og evt si fra til klinikken dere hører til, om at de må skrive ut resept på 5 sprøyter, siden enkelt sprøyter ikke er å få tak i.
Sykepleieren vi var inne hos på St Olav skulle ta tak i det ved St Olav, men vet ikke om det blir gjeldene resten av landet. For hun var enig med meg i at det er forkastelig å betale over 1900 kr for 1-4 sprøyter og bare 1600 kr for 5. Så de skulle begynne å skrive ut kun resepter på 5 fra nå av. Skulle man ikke få bruke de innen de går ut på dato eller ikke ha behov for de, så er det faktisk billigere for oss å kaste de selv.

På apoteket her i Oslo fikk jeg delt opp pakken på Suprecur og betalte kun halvparten. Ingen ekstra gebyr der ihvertfall:) Men fint at de tar tak i saken. Er sikkert ikke alle apotek som opererer med det.

Nei, det er jo å robbe folk det de driver med på St. Olav i allefall. Der får man ofte Orgalutran for to og to dager når man har hatt ul. Så det blir plutselig veldig mye penger om man skal betale 1900 kr for to sprøyter hver gang.

Back
Topp