Oreo Kake, noen som har oppskrift?

nesco

Elsker forumet
Hvilken kake er det? Hvis det er den som Devil s sweety har laget så den veldig god ut...men skal den ikke stekes?

Fikksålysttilåprøvemegpånykaketilnestebursdag

det er ei go ei hehe

har bare smakt den en gang å den falt veldig i smak!

aldri prøvd å lage den, men trokke den skal stekes...

Noen som har oppskrift?

ORIGINAL: Devil`s sweety

Oreokake...

ca 450 gr oreokjeks
100 gr smelta smør
2 pk tine kremost naturell (den er lyseblå)
2,5 dl melis
3,5 dl kremfløte
2,5 ss sukker
1 pose toro sjokolademousse
3 dl melk til moussen

*Legg vekk 1/4 del an kjeksen i en bolle knekt i biter.

*knus resten av kjeksen

*Smelt smør og bland med den knuste kjeksen og trykk ut i en kakeform (24 cm. (Den ostekakeforma til tupper er perfekt))

*bland kremost og melis med mixer til en glatt krem, vend inn sukkeret. Pisk fløten til krem og bland i halvparten av den i osteblandingen. Sett andre halvparten av kremfløten i kjøleskapet. Smør ostekremen ut over kaka og strø halvparten av de knekte kjeksene over. Sett kaldt i en halvtime mens du lager moussen.

*Lag moussen som vist på pakka og rør inn resten av kjeksen. Smør moussen over kaken og sett kaldt i 1 time.

*legg resten av kremfløten over kaka og pynt som du vil. Jeg bruker sjokoladesaus(den til is) og spruter over i sikksakk.

*avkjøl... kan gjerne stå over natten...

Denne brukte jeg , men jeg tok ostekrem på toppen også , er ikke så glad i krem...

Nam, hørtes god ut... denne må jeg prøve nå som det snart er bursdag på gang.

Men, ehhhhhhhhh hva er Oreo Kjeks?

Jeg gjør akkurat som Devils sweety og dobler porsjonen med ostekrem. Bruker den oppskriften ja... Perlemor til to som la den ut en gang. Synes den smaker yummy yummy!

de fleste gjør vel det, gjør de ikke?

jeg har kjøpt på ica i allefall...

Back
Topp