Ordninær ul

Azalea

Flørter med forumet
Hei. Var på første kontroll forrige torsdag, 13 uker på vei. I dag var jeg innom og tok blodprøvene og leverte inn den delen av helsekortet som legen skulle sende videre for å få ordinær ul og fødeplass. Det jeg lurer på er om hvor lang tid må jeg vente før jeg får svar i posten?

Har hatt en tøff tid med en del blødninger og veldig sterk svangerskapskvalme(sykemeldt siden begynnelsen av november og ut uka her) så vil vite NÅ når jeg skal på ul.  
Er så spent om alt står bra til med den lille. Hadde jeg vært frisk nok hadde jeg tatt privat ul for lenge siden bare for å få slappet av.  

Her tok det en liten uke før jeg fikk svar i posten om dato. Uff, ikke godt med så sterk kvalme! Krysser fingre for at det gir deg snart!

bettimor skrev:
Huff :/ hvordan blødninger har du hatt? :) Man pleier å få innkallese noen uker før. Fikk det sist :) Legen min har sendt det som skal, så nå venter jeg :) JM gjorde ingenting :s og var bare ei dritt kjerring !

Blødd rødt ferskt blod i tillegg til at jeg har hatt litt smerter, så skal ærlig si at jeg er nervøs. Var inne hos legen og tok hcg-prøver over 3-4 uker og det har vært stigning hver eneste gang. Har hatt 1 SA og 1 MA tidligere, så er derfor litt ekstra nervøs. Er spes. redd for MA. :| Synes det er litt rart at legen har ventet helt til nå før kontroll jeg da, blir jo ikke søkt om fødeplass og henvist til ul før i uke 14/15.. Litt sent. 

Har ikke vært hos jordmor enda jeg. Fikk beskjed fra legen min at det ikke var normalt før etter uke 15? Hm.. :( Kanskje jeg skal prøve å få ordne meg time hos jordmor da. Håper ikke jeg må vente så alt for lenge før brevet ligger i postkassen.  

nr 3. skrev:
Her tok det en liten uke før jeg fikk svar i posten om dato. Uff, ikke godt med så sterk kvalme! Krysser fingre for at det gir deg snart!

Da krysser jeg fingrene for at jeg er like heldig. :) Jeg hadde hørt at svangerskapskvalme ikke var noe særlig, men trodde virkelig ikke at jeg skulle være så uheldig. Begynner å bli bedre heldigvis, nå kan jeg faktisk gå på butikken å handle mat! :D Blir spennende å se hvordan det blir å jobbe neste uke, ettersom at jeg ikke klarer å være borte mer enn 2 timer før jeg er helt uslitt/veldig kvalm ol. :P

Legen min sendte henvisning på fredag (var da nesten 15uker tickeren er feil)
Å jeg fikk svar i dag, så her tok det veldig kort tid :) med tanke på at det har vært helg :-)
Håper alt er bra med din lille, å at timen snart er i posten med ikke så alt for lang ventetid :-D

bettimor skrev:
Hatt blødninger jeg og :/ Mistet gutten min når han var 8 mnd :'( <3 så er nervøs selv .. huff så leit : det er det seneste laget ja.. jeg dro dit fordi jeg måtte få lege her jeg bor først og fått det :) hun gjorde meg bare beskymret :s>

Huff.. Så trist å høre. :( Nei, da skjønner jeg godt at du er nervøs. :( Får du ikke tettere oppfølging denne gangen? Håper det ordner seg for deg så du slipper å være nervøs. :( *klem*

Des09Spirejuli12 skrev:
Legen min sendte henvisning på fredag (var da nesten 15uker tickeren er feil)
Å jeg fikk svar i dag, så her tok det veldig kort tid :) med tanke på at det har vært helg :-)
Håper alt er bra med din lille, å at timen snart er i posten med ikke så alt for lang ventetid :-D

Oi, ja da gikk det fort. :) Håper jeg er like heldig! Tusen takk for det. :) 

Back
Topp