Ordne gravferden selv dødfødsel?

Bkno3746550

Første møte med forumet
Hei, mista akkurat vårt 21uker gamle, og før vi reiser nå fra sykehuset så må vi ta stilling til mye, bl.a urne/minnelund eller begravelse. Vi har egentlig ikke sterke meninger enn at vi ønsker å være alene og gjøre det meste selv. Om vi skulle lande på kistebegravelse, er det noen som har erfaringer med det? Om så, så så vi for oss, oss tre alene, hvor vi senka kisten og det var det (dvs at vi bestiller kiste, henter barnet etter obduksjon, og får på plass en gravstøtte). Lurer egentlig bare det med gravplass, holder det å ringe til kommunen? Trenger vi begravelsesbyrå for kun dette?
 
Ja, ring et begravelsesbyrå. De kan gi dere god oversikt over alternativer og ordne alt det praktisk. Nav dekker inntil en viss sum, men jeg husker ikke fra hvilken uke i svangerskapet eller om det gjelder uansett når man mister ❤️
Kondolerer så mye med tapet!!
 
Kondolerer så mye. Jeg vet hvordan det er å miste.
Ønsker dere begravelse så ta kontakt med begravelse byrå. Så får dere hjelp med en gang. Det er masse spørsmål man sitter med. Og hvordan man ønsker ting.
 
Kondolerer så mye ❤️ Vi mista i sommer og hadde begravelse. Vi kontaktet begravelsesbyrå for at alt skulle gå riktig for seg, og at de kunne ta seg av alt "kontorarbeid". Vi fikk veldig god støtte der. Vi ordnet blomster og diverse selv utenom byrået. Vi fikk kisten levert hjem, den ble pyntet av storesøsken. Vi henta henne hjem selv, la henne i kista selv og kjørte henne til kapellet. Jeg bærte kista til graven, vi la alle blomster oppå den bittelille kista, så senket jeg og mannen kista sammen. Etter begravelsen var det mannen og en nær venn, som gravde igjen graven. Begravelsesbyrå fikset gravstein, som ble satt opp bare 1,5 mnd etter begravelse.

Send gjerne pm om du ønsker å prate mer ❤️
 
Back
Topp