Ordinære timer hos jordmor

Augustspire

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Maiskolbene 2023 :-)
Junibollene 2023
Snakket med jordmor over telefon i dag og hun sa at det er kun de ordinære kontrollene som gjennomføres.

Jeg kjenner angsten tar meg nå, merker en svangerskapsdepresjon er på vei, i tillegg til begynnende bekkenløsning. Nå har psykologer og fysioterapeuter stengt dørene.

Jeg håper virkelig ingen av delene slår ut i full blomst da jeg enda ikke har klart å glede meg over svangerskapet....

Flere som kjenner på disse tankene?

Her hvor jeg bor kan de gjennomføre telefonsamtaler. Jeg hadde sagt i fra hvordan du har det og bedt om å få samtaler over tlf. Selv om psykologer OL er stengt fysisk jobbes det med løsninger der en kan snakkes på tlf. Mange har hjemmekontor og kan på den måten følge opp selv om dere ikke fysisk kan møtes. husk at det er viktig å forebygge svangerskaps depresjonen din. Ta evt kontakt med fastlege. De jobber også inn mot digitale løsninger. Du skal ikke stå alene i dette vanskelige som gravid.

Her hvor jeg bor kan de gjennomføre telefonsamtaler. Jeg hadde sagt i fra hvordan du har det og bedt om å få samtaler over tlf. Selv om psykologer OL er stengt fysisk jobbes det med løsninger der en kan snakkes på tlf. Mange har hjemmekontor og kan på den måten følge opp selv om dere ikke fysisk kan møtes. husk at det er viktig å forebygge svangerskaps depresjonen din. Ta evt kontakt med fastlege. De jobber også inn mot digitale løsninger. Du skal ikke stå alene i dette vanskelige som gravid.
Har telefontid med jordmor igjen neste uke, men jeg klarer ikke å tvinge meg til noe når hele Norge har denne situasjonen..

Er det noe du vet er til god hjelp for deg? Angående bekkenet, så er det mange gode videoer på nett. Kanskje du kan prøve noe der? Skjør psyke er vanskeligere å håndtere selv, men det å ringe venner eller familie kan være lurt. Forum er også bra!

Selv synes jeg det var veldig effektivt (når sist svangerskap var veldig krevende) å ha «bekymringskvarter» to ganger om dagen. Satte alarm på mobilen og om jeg begynte spinne katastrofetanker utenom da, så avbrøt jeg meg selv og utsatte dem til jeg hadde «lov». Da ble følelsene mye mindre intense og jeg klarte være mer konstruktiv i tankegangen.

Har telefontid med jordmor igjen neste uke, men jeg klarer ikke å tvinge meg til noe når hele Norge har denne situasjonen..
Det er ikke å tvinge seg. Du skal ta det alvorlig. Bedre med oppfølging nå en at det skal toppe seg nermere fødsel.

Jeg hadde svangerskapsdepresjon med siste som gikk over i fødselsdepresjon, jeg var ikke helt klar over det.. heldigvis gikk det over etter ei god stund. Viktig å få behandling iallefall.

Jeg har kraftig bekkenløsning denne gangen og kjenner jeg blir utslitt av å være alene med 3 åringen om dagene. Det er skikkelig dritt at fysio har stengt, men rakk heldigvis å få noen øvelser før korona viruset kom.

Bare å sende ei melding hvis du vil snakke iallefall. :):Heartred

Akkurat det samme her. Svangerskapsdepresjon og bekkenløsning. Skulle etter planen begynne med bassengtrening denne uken, så det utgår jo.. Har timer hos jordmor hver 14 dag for å følge med og bearbeide ting, men nå ble timen min i slutten av uken flyttet en uke. Håper jeg ikke går på en skikkelig smell av å være hjemme. I tillegg klarer jeg såvidt å gå, så jeg klarer ikke å bidra med stort.. Blir gal av å se på alt som må gjøres her hjemme, av husarbeid og daglige oppgaver, og andre ting som hadde vært deilig å få gjort når man først er hjemme. Skulle gjerne malt vegger, fikset hagen ute, sortert alle bodene, gitt alt en grundig vask og mye mer. Men det har jeg ikke kropp til, så nå sitter jeg her og surmuler. Har vært hjemme fra jobb i en uke allerede pga bekkenet, så det har begynt å samle seg en del oppgaver.

Jeg følte null glede på oul og tul, bare at okei der er det en baby, alt ser bra ut ok. Det var bare en time som måtte gjennomføres. Hver gang jeg hører hjertelyd hos jordmor tenker jeg; fortsatt liv, den er god. Sparkene jeg kjenner syntes jeg bare er ubehagelige, for jeg syntes det er rart at noe spreller inni der. Null glede, bare aksept for at noe bor i magen min. Følte ingenting når storebror ble lagt på brystet etter fødsel, husker bare at han var varm og våt. Det første leveåret er bare en tåke. Så det var det første jeg nevnte for jordmor. Så etter det har jeg hatt timer hver 14 dag :) Håper det blir bedre denne gangen, og at alt går tilbake til normalen så vi får den oppfølgingen vi trenger <3

Ikke borti det samme, men vil gi deg en klem.

Her ble timen jeg skulle ha i morgen avlyst, men jeg fikk beskjed om å ta kontakt om det var noe. Kommunen har også opprettet egen jordmortelefon som man kan ringe om man lurer på noe/trenger å snakke med jordmor.

Tenker du må ta kontakt med jordmor, kanskje det hjelper å snakke og sortert litt tanker over telefon - viss ikke må jo fastlege eller jordmor ta deg inn oftere enn de ordinære kontrollene.

Snakket med jordmor over telefon i dag og hun sa at det er kun de ordinære kontrollene som gjennomføres.

Jeg kjenner angsten tar meg nå, merker en svangerskapsdepresjon er på vei, i tillegg til begynnende bekkenløsning. Nå har psykologer og fysioterapeuter stengt dørene.

Jeg håper virkelig ingen av delene slår ut i full blomst da jeg enda ikke har klart å glede meg over svangerskapet....

Du kan kontakte både fastlege og akutteam ved DPS over telefon.

Du er ikke alene ❤️

Back
Topp