Ordinær ultralyd

Mitt lille ønske❤️

Blir kjent med forumet
Hei,


Jeg fikk først time til ordinær ultralyd i februar da jeg er i uke 20 (19+1) Men så fikk jeg beskjed idag at de måtte sette timen min frem, så da er jeg plutselig senere i uke 20 (19+5) når jeg skal inn.


I utgangspunktet så går det jo fint at tidspunktet er endret, bortsett fra at jeg har skikkelig nedtelling og gleder meg sånn, men ville bare høre fordi jeg ønsker jo gjerne å få mest mulig riktig termin-estimat og har hørt at det skal gjøres mellom uke 17-19?


Jeg tenkte ikke så mye over det ved første henvisning annet enn at jeg håpte det var litt tidligere, men denne gangen tenker jeg litt ekstra på det hvis det skulle ha store utslag på termindato.


Når skal dere ha ordinær ultralyd?

Og ville dere prøvd å få en tidligere time?
 
Jeg har uke 19+1, legen skrev i hennvisningen at han ville jeg skulle ha en time i uke 19. og det er vel litt forskjell på hvordan helsepersonell ser på uker og hvordan apper osv gjør?
Uke 19 er 19+ uke 20 er 20+ osv har jeg hørt :)
 
19+5 er uke 19 :) Jeg skal inn 19+6. Syns det er kjipt å vente da jeg hadde 18+0 sist svangerskap, men sånn er det bare. Jeg spurte jordmor om dette og «siste frist» for oul er 20+6.
 
Hei,


Jeg fikk først time til ordinær ultralyd i februar da jeg er i uke 20 (19+1) Men så fikk jeg beskjed idag at de måtte sette timen min frem, så da er jeg plutselig senere i uke 20 (19+5) når jeg skal inn.


I utgangspunktet så går det jo fint at tidspunktet er endret, bortsett fra at jeg har skikkelig nedtelling og gleder meg sånn, men ville bare høre fordi jeg ønsker jo gjerne å få mest mulig riktig termin-estimat og har hørt at det skal gjøres mellom uke 17-19?


Jeg tenkte ikke så mye over det ved første henvisning annet enn at jeg håpte det var litt tidligere, men denne gangen tenker jeg litt ekstra på det hvis det skulle ha store utslag på termindato.


Når skal dere ha ordinær ultralyd?

Og ville dere prøvd å få en tidligere time?

Jeg er også innkalt til OUL i uke 19+5. Har i tillegg valgt å bestille privat ultralyd i uke 18 slik at jeg kan ha med meg samboer inn slik at vi får vite kjønnet sammen :happy:
 
Jeg er 19+3 på min oul og synes det er litt kjipt å vente så lenge! Men er nok også litt min feil da jeg sa til legen at jeg hadde blitt flyttet tilbake på tul, så da skrev han både mens termin og tul termin på henvisningen. Etter henvisningen var sendt ble jeg flyttet en uke frem igjen på tul :rolleyes: er 18+4 i dag så endelig nærmer det seg :D
Edit: så nå at jeg sniker :p
 
Jeg har fått time til OUL når jeg er 18+6. Teller ned, men er en stund til ennå. :cat:
 
Jeg har time 19+0 denne gangen, mens forrige gang hadde jeg time 20+0, men begge skulle være innenfor den tidsperioden OUL skal avholdes :)
 
Jeg sendte melding på helsenorge og spurte om en tidligere time som var innenfor tidsrammen. Bare fordi jeg er en utålmodig sjel og hater å vente. Fikk time en uke tidligere, så om du ønsker tidligere så er det jo bare å spørre med mindre det er en grunn til at man er satt opp så sent. Sist hadde jeg oul 17+ noe og da kunne de fint se alt :dance008
 
Jeg skal i uke 18+5. Bare en uke igjen! Juhu! :D
 
Jeg fikk i uke 20 sist (20+et eller annet) og nå har jeg i uke 19 (19+0).

Veldig misunnelig på dere som bor steder som gidder å bruke helsenorge. Så irriterende at alt her går kun via snail mail
 
Back
Topp