Ordinær ultralyd

Blitz

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Hei jenter :)

Nå har jeg fått brevet om den ordinære ultralyden, endelig :)!
Men det jeg lurer på er: det står at de ikke sjekker ut kjønnet på den ordinære ultralyden? Gjør de ikke det? Trodde det jeg... Er da nesten 19 uker på vei.
Noen som vet?

De skjekker vel først og fremst det som er relevant sett fra et medisink synspunkt, men dersom de kan se kjønn og du spør så er det vanlig å få vite.

Ja, er så klart viktigst å vite at den har det bra :)! At alt er bra, og det er slik det skal være inni der :)
Men må innrømme også at jeg er veldig spent på hva som skjuler seg der inne :)

Ja, det er fryktelig spennende! Jeg har overlatt til mannen å bestemme om vi skal vite kjønn, for jeg klarer ikke å bestemme meg. Han vil gjerne vite dersom det blir gutt, men hvis det blir jente skal det være hemmelig :P Vi har nemlig 2-3 jentenavn klare, men lista med guttenavn er laaaang.

Vi hadde også planer om å ikke vite kjønnet, er jo spennende det også! :)
Men siden dette er vår første, så klarer vi det bare ikke, hihi :) Her er vi ganske sikker på jentenavn, men guttenavn har vi et par å velge mellom. Er så spent, da den ordinære ultralyden blir den første ultralyden også :)

Det er første her også :) Veldig spennende!

Jeg var på ultralyd i uke 9, for å få en omtrentlig termin. Har en ustabil syklus, så da ville legen vite litt mer enn "mellom 4 og 10 uker" :) Så en liten baby med kroppsbygning som en bamsemums, armer, bein og hodet var i bevegelse og hjertet slo. Kjenner jeg er veldig spent på om det fremdeles er liv der inne :) Har ikke sagt noe til foreldrene mine heller, for jeg er så redd for at det ikke skal være liv. Kjedelig med dette vaakumet -ingen kvalme eller andre symptomer -og ennå ingen livstegn fra babyen.

Så spennende :) Ja, har hørt hjertet slå jeg også, fantastisk følelse! Jeg har sagt det til de nærmeste, men vil fortsatt vente til ordinære ultralyden, da vi blir mer sikre på at alt er bra..
Her har det vært kvalme siden uke 5, og er fortsatt VELDIG dårlig, ført til sykmelding på jobb å diverse.
Så av og til tenker jeg å måtte være så kvalm, må nå det være noe galt, men alle sir det er normalt, så håpe på det :)
Vil jo at alt skal være bra med den lille!

Ja, det er nok desverre vanlig å være kvalm. Desverre er det like vanlig å være lite kvalm :P Jeg bekymrer meg halvt ihjel fordi jeg ikke er "kvalm nok"... Ingen ømme pupper og ingen vondter. Nå har jeg det helt fint, men i forbindelse med måltider blir jeg kvalm, heldigvis. Da føler jeg meg litt gravid igjen. Nervepirrende å gå sånn å vente, men vi må jo bare tro at alt står bra til nå som vi har kommet såpass langt uten tegn til at noe er galt/blødninger.

Ja, begge deler er jo helt normalt :) så er jo betryggende!
Men er som du sir, er nervepirrende, men vi må tro at alt er bra :) å det er det nok! :)

Back
Topp