Ordinær Ultralyd, morkake dekker hele åpningen

Lyestine92

Flørter med forumet
Har i dag fått bekreftet igjen at morkaken dekker hele åpningningen og at jeg må igjennom planlagt keisersnitt allerede i uke 34/35. Er det noen som har erfaringer om dette.

Jeg skal på gjevnlige kontroller hos både jordmor og lege på sykehuset.

Oi, det var tidlig! Er det fordi de er redd for at fødselen skal starte spontant at de legger ks så tidlig?

Slik jeg forstod det var det fare for livet til mor og barn. De ønsker å ta ut barnet så tidlig som mulig for å få et kontrolert keisersnitt. Det er vanlig og begynne å blø i en slik situasjon noe som kan være alvorlig og ende i akutt keisersnitt. Vet heller ikke om det kan ha noe med at vannet gikk ca 3 uker før termin med kommende storebror.

Slik jeg forstod det var det fare for livet til mor og barn. De ønsker å ta ut barnet så tidlig som mulig for å få et kontrolert keisersnitt. Det er vanlig og begynne å blø i en slik situasjon noe som kan være alvorlig og ende i akutt keisersnitt. Vet heller ikke om det kan ha noe med at vannet gikk ca 3 uker før termin med kommende storebror.
Oi, bra du får god oppfølging da. Høres jo ut som de virkelig ikke tar noen sjanse på at det skal oppstå noen farlig situasjon, så dere er nok i gode hender begge to :Heartred

Er det masse ting du ikke får lov til i svangerskapet også? Var på oul i dag, og så ut som jeg hadde samme opplegget, men så viste det seg heldigvis at morkaka var veldig nærme, men ikke over åpninga. Men før de ble sikre så var det jo bare, da kan du IKKE: dra utenlands, bade, ha sex, osv. Hørtes ut som det var mye som var fyfy plutselig :o

Jeg hadde det på oul, og måtte til flere kontroller igjennom svangerskapet. Det ER fare for mor og barns liv dersom man får en blødning, og derfor blir det ofte planlagt KS. Har ikke hørt om tilfeller der dette har blitt bestemt på OUL, men rundt uke 32-34.

Fikk streng beskjed om å legge meg ned og tinge ambu om jeg begynte å blø.

Min trakk seg bort fra mormunnen og jeg fødte vaginalt.

Skal du ikke til flere kontroller?

Er det masse ting du ikke får lov til i svangerskapet også? Var på oul i dag, og så ut som jeg hadde samme opplegget, men så viste det seg heldigvis at morkaka var veldig nærme, men ikke over åpninga. Men før de ble sikre så var det jo bare, da kan du IKKE: dra utenlands, bade, ha sex, osv. Hørtes ut som det var mye som var fyfy plutselig :eek:

Bade? Hvorfor ikke?
Sex kan øke sjansen for blødninger, men ellers skal man vel leve som normalt/ som man er gravid(?).

Det er ikke "vanlig" å begynne å blø i slike tilfeller. Det er 1%sjanse for det KAN skje i følge siste tall på dette. Men man kan blø ihel dersom man skulle være så uheldig at det faktisk skjer. Sånn i verste senario... at vannet har gått før tror ikke jeg har noe og si, siden disse fødselslegen er opptatt at av hvert svangerslap er ulike :-p

Bade? Hvorfor ikke?
Sex kan øke sjansen for blødninger, men ellers skal man vel leve som normalt/ som man er gravid(?).
Vet da fillern! :p Det ble jo ikke aktuelt her, heldigvis, men hun kom nå litt nedover nei-lista si mens hun venta på en second opinion :p mulig det var karbad spesielt hun sa? Syntes også det hørtes litt rart ut at det skulle være noe problem å bade, men gudene vet.

Er det masse ting du ikke får lov til i svangerskapet også? Var på oul i dag, og så ut som jeg hadde samme opplegget, men så viste det seg heldigvis at morkaka var veldig nærme, men ikke over åpninga. Men før de ble sikre så var det jo bare, da kan du IKKE: dra utenlands, bade, ha sex, osv. Hørtes ut som det var mye som var fyfy plutselig :eek:

Fikk ikke beskjed om noe spes, men er litt bekymret for jobbsituasjonen min da jeg jobber på sykehjem i pleie. Har ekstremt tunge pasienter o_O

Jeg hadde det på oul, og måtte til flere kontroller igjennom svangerskapet. Det ER fare for mor og barns liv dersom man får en blødning, og derfor blir det ofte planlagt KS. Har ikke hørt om tilfeller der dette har blitt bestemt på OUL, men rundt uke 32-34.

Fikk streng beskjed om å legge meg ned og tinge ambu om jeg begynte å blø.

Min trakk seg bort fra mormunnen og jeg fødte vaginalt.

Skal du ikke til flere kontroller?

Skal tilbake på flere kontroller, men morkaken ligger likt som i uke 12. Men det blir keisernitt i uke 34/35 fikk jeg beskjed om. Blir fulgt godt opp ;)

Fikk ikke beskjed om noe spes, men er litt bekymret for jobbsituasjonen min da jeg jobber på sykehjem i pleie. Har ekstremt tunge pasienter o_O
Så rart de sier så mye forskjellig rundt omkring da :/ spurte du på ultralyden hva de tenker om jobbsituasjonen din? Kan kanskje spørre på helsestasjon eller hos lege ellers?

Back
Topp