Ordinær ultralyd i uke 15?

bejbi

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Septemberbarna 2019
Fikk brev om ordinær ultralyd for et par uker siden, fikk time i slutten av juli når jeg er ca 18 uker på vei. I går fikk jeg nytt brev, ny time til ordinær ultralyd 25. juni! Og da er jeg 15+0 bare.. syns det var rart. Kanskje pga sommerferie eller noe..? Var akkurat det samme brevet jeg fikk i går, som det første, bare at det sto NY TIME, og informasjonsbrosjyrene var ikke med. Ellers sto det ingenting om hvorfor timen var flyttet eller noe.

Fikk brev om ordinær ultralyd for et par uker siden, fikk time i slutten av juli når jeg er ca 18 uker på vei. I går fikk jeg nytt brev, ny time til ordinær ultralyd 25. juni! Og da er jeg 15+0 bare.. syns det var rart. Kanskje pga sommerferie eller noe..? Var akkurat det samme brevet jeg fikk i går, som det første, bare at det sto NY TIME, og informasjonsbrosjyrene var ikke med. Ellers sto det ingenting om hvorfor timen var flyttet eller noe.
Ville ringt til de og hørt. Jeg fikk først time i uke 22, og når jeg ringte sa de det var helt feil. Så fikk ny uke 18 :)

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Det var rart, mener det står overalt at det skal tas mellom uke 17-22..

Hm..merkelig. :-/ Jeg får ringe og høre på tirsdag da. Blir skuffet også hvis de har gjort en feil da, ble jo selvfølgelig glad for at UL var fremskyndet ;-)

Jeg fikk innkallelse til oul i uke 15 med nummer 2. Men det var jo ikke meningen! Legen gikk ut fra menstermin, som jeg visste ikke stemte. Var en måned mindre på vei, og ringte derfor til sykehuset og de sa at det ville være bomtur å komme i uke 15 og at det var bra jeg gav beskjed. Så fikk ny time 4 uker etter. Ville ringt å hørt med dem om det har skjedd en feil :)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Ja, de kan vel gjøre feil :-) Men syns det var rart når den første innkallelsen var riktig i forhold til uker. :-o

Ja, de kan vel gjøre feil :-) Men syns det var rart når den første innkallelsen var riktig i forhold til uker. :-o
Ja det var rart! Men jeg fikk jo denne gang innkallelse til innskrivning på føden 3.juli når jeg venta på oul-timen. Ringte opp og da stemte dato og kl.slett men var satt opp på oul. Hadde bare blitt skrevet ut i feil brevmal, så de gjør jo feil altså :p

Kan jo være det egentlig var en annen dato du skulle fått, eller at det egentlig var noen andre som skulle hatt ny time ;)

Ja det var rart! Men jeg fikk jo denne gang innkallelse til innskrivning på føden 3.juli når jeg venta på oul-timen. Ringte opp og da stemte dato og kl.slett men var satt opp på oul. Hadde bare blitt skrevet ut i feil brevmal, så de gjør jo feil altså :p

Kan jo være det egentlig var en annen dato du skulle fått, eller at det egentlig var noen andre som skulle hatt ny time ;)

Åja, hehe :-) Ja det er godt mulig :-)

Jeg hadde ringt og spurt hvilken time som var rett. 15 uker er for tidlig for ordinær ultralyd tror jeg. :)

Har ringt nå. Jordmoren som hadde endret på timen min var selvfølgelig ikke på arbeid idag, men hun jeg snakket med sa det var den første innkallelsen min som var riktig i forhold til uker, så hun visste ikke hvorfor jeg ble flyttet. Hun strøk iallefall UL-timen i uke 15 da, så skulle jeg få nytt brev i posten med ny time. Åååh, for et rot!

Så rart :-/ Jeg skulle egentlig ha OUL når jeg var nesten 19 uker, men ble flyttet fram til når jeg er 17+1..

Jeg skal på oul i dag :-)
13+6.
Men vet de vil sette dem frem :-)
Tror de gjør unntak i ferietiden :-)
Min egentlige oul var 19+2, og det mente de var for sent.... Jaja klok blir man ikke :-(

Sent from my iPhone using BV Forum

13+6.
Min egentlige oul var 19+2, og det mente de var for sent.... Jaja klok blir man ikke :-(

Rart det er så forskjellig praksis, jeg fikk time når jeg er 21-4 for det var visstnok "innafor". Jeg avlyste og tar den privat i uke 18..

13+6.

Åh? Så rart! Jeg var på ul i uke 13 med nr 1 og da fikk jeg en termindato, men på oul ble jeg flyttet en uke bak. Og han kom oul-termindato. Det er vel slik at de vokser så individuelt at det først er mellom uke 17-22 at man kan få best mulig presise målinger?? Synes det er merkelig hvor forskjellig praksis det er, og egentlig skremmende! Hvilket sykehus tilhører du?

I tillegg så fikk min gode venninne påvist trisomi 18 på oul i uke 20( eller feil med babyen som i ettertid viste seg å være det), og det var visst ikke mulig å påvise den gangen hun var på ul i uke 13+5, da det var for tidlig og hjertet for lite til å se. Trodde også slike ting var grunnen til at de valgte å ha oul i den perioden...

13+6.

Så nå inne på en tråd på skjult at du skrev 14+6, og det er jo ikke fullt så tidlig som 13+6 da :p de vet vel hva de holder på med ;)

JEg ville ringt og spurt.

Det kan være veldig vanskelig å se alt i uke 15. Jeg var inne for å ta morkakeprøve sist mandag og har fått time til organrettet ul i uke 15. Legen sa at vi må ta en ny i uke 17/20 for å kunne se alt. På medisinsk genetikk sa de at de satte opp ul i uke 15 som en ekstra organrettet ul, da en av våre to barn ble født med massive organfeil. Men det er ikke vanlig hvis det ikke er grunn til mistanke om avvik. Så legen din har nok gitt feil dato. Masse lykke til, så spennende!
Ps hvis noen her har fått ul på ski sykehus må jeg legge til at det anbefales absolutt ikke. Nekt og bytt!!

JM hos meg mener at OUL skal skje mellom uke 18 og uke 20, hun synes før 18 er tidlig og at man ikke skal måtte vente lenger på OUL enn til uke 20. Kan ikke si meg uenig, hehe :)

Oi, ser det er veldig ulik praksis rundt omkring da..
Mannen mente jeg kunne bare droppet og ringt, heller møtt opp og krevd enda en UL etterpå, så hadde vi kanskje fått to UL :-D Haha!

Back
Topp