Ordinær ultralyd 21+6??

TLC2016

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
I dag fikk jeg innkalling til ordinær ultralyd, men jeg er i uke 21+6 den dagen! Er ikke det litt i seneste laget? Henvendelsen ble sendt fra legen når jeg var på første kontroll i uke 12+0, så jeg var absolutt ikke sent ute heller. Nå er vi på ferie denne datoen, så jeg må bestille ny time, må jeg belage meg på at oul blir enda senere da??

Fikk beskjed fra legen min at det vanlige var et sted mellom uke 17-19...

Trodde man skulle få en gang mellom uke 17 og 19...
Trodde jeg og. Men etter litt googling er det visst "innafor" før uke 22.
Jeg synes uansett det er drøyt sent! Men siden vi er på ferie i utlandet akkurat den uka, må jeg få ny time uansett. Håper de kan finne noe før vi reiser, ellers er jeg jo godt ut i uke 22!

Nå er jeg i hvert fall glad jeg har bestilt time til privat ul 14+6. Tenk om jeg skulle gått helt til uke 22 + før jeg fikk en bekreftelse på svangerskapet!

Alle de 3 andre har jeg hatt oul i uke 19.

Jeg var inne sent sist, kjedelig, men helt innafor. Tok en privat i mellomtiden. Desembergjengen får jo OUL midt i ferieavvikling, sikkert derfor mange får så sent her inne :)

Trodde jeg og. Men etter litt googling er det visst "innafor" før uke 22.
Jeg synes uansett det er drøyt sent! Men siden vi er på ferie i utlandet akkurat den uka, må jeg få ny time uansett. Håper de kan finne noe før vi reiser, ellers er jeg jo godt ut i uke 22!

Nå er jeg i hvert fall glad jeg har bestilt time til privat ul 14+6. Tenk om jeg skulle gått helt til uke 22 + før jeg fikk en bekreftelse på svangerskapet!

Alle de 3 andre har jeg hatt oul i uke 19.

Sikkert mange andre som har fått time midt i ferien, så det blir sikker noe annet ledig :happy:

Om det er helt fult får du si at du ønsker en time tidligere om noen andre skulle avbestille, kan ikke skjønne annet enn at det skal ordne seg.

Jeg var inne sent sist, kjedelig, men helt innafor. Tok en privat i mellomtiden. Desembergjengen får jo OUL midt i ferieavvikling, sikkert derfor mange får så sent her inne :)

Like sent som jeg har fått?

Jeg er bare redd termin blir flyttet mye når ul er så sent. På tul har jeg alltid fått termin en del tidligere enn oul i uke 19 og er redd dette spriket blir enda større når oul er nesten 3 uker senere!

Sikkert mange andre som har fått time midt i ferien, så det blir sikker noe annet ledig :happy:

Om det er helt fult får du si at du ønsker en time tidligere om noen andre skulle avbestille, kan ikke skjønne annet enn at det skal ordne seg.
Ja, det er sant. Satser på at det dukker opp noe, helst før vi reiser. :)

Står det ikke noe på arket du fikk med time? Her står det at det skal være mellom uke 17 og 20.

Ville ringt og spurt:)

Står det ikke noe på arket du fikk med time? Her står det at det skal være mellom uke 17 og 20.

Ville ringt og spurt:)
Det var så mye informasjon vedlagt at jeg leste ikke alt med en gang, men jo, det står at ultralydundersøkelsen er i 17.-19. Svangerskapsuke! Da har de nok rett og slett gjort en feil! Jeg er jo nesten 22 uker den datoen jeg fikk. Jeg må ringe og flytte timen uansett, men de har bare telefontid mellom 9-11 :P ImageUploadedByBV Forum1464705778.006958.jpg

her skal jeg i uke 19+0. Ville ringt og spurt, siden du uansett må bytte, men det kan jo være med at det er midt i sommeravviklingen? :)

Vi fikk når jeg er 18+1 den 21.juli :)
Hadde regna med å måtte vente til august pga ferien, men vi var nok heldige. Skal sies at jeg skal ha noe ekstra oppfølging dette svangerskapet, så kan være at vi ble prioritert inn litt tidlig, men jeg vet ikke da..

Det var sent ja! Hadde nok ringt å byttet time :) Jeg skal 16+4 :)

Vi har vel en fellesferie som kommer litt i veien for oul i noen tilfelle. Det kan nok være tilfellet hos deg også. At så mange skal føde/ha ul i den tiden de er få folk at de må ta noen før og etter?

Så bra du fikk flyttet timen! :)
Hørtes veldig seint ut. Jeg har allerede vært på to tul (7+0 og 12+0), så har fått sett at alt antakeligvis er fint med lille burrito. Har fått oul 18+5 (19. juli). Var redd for ferieavviklingen også, men det gikk bra. Masse lykke til når dagen kommer! :)

Jeg har fått time når jeg er nesten 21 uker... må nesten bare bli sånn mtp ferie i en mnd.

Back
Topp