Ordinær UL

På det stedet hun hadde jobbet eller hatt praksis eller hva hun sa mente hun at det var flere som måtte komme tilbake da de ikke så det de skulle. Men allikevel har jordmor skrevet menstermin. Men siden jeg hadde tul på sykehuset gikk de ut ifra den når de satte opp oul. Skiller over en uke :laughing002

Spørs om ikke jeg må tilbake senere da :confused5 Jaja, finner fort ut av det på mandag.
 
Sært... Etter menstermin så er jeg 18+1 når jeg skal ha oul, men siden el kom sent så er jeg nærmere 17+4 da. Men da jeg sa til jordmor at syklusen min var lang så sa hun at det spilte ingen rolle, de gikk utifra menstermin og vanlig sykluslengde. Legen min spurte heller ikke noe om sykluslengde eller lignende da han la inn termin og sendte inn henvisningen.
Rart! Da skulle jeg hatt termin 26/9 jeg da, siden jeg hadde første mensdag 20. desember. Men el var 18. januar. Syns egentlig det var rart å bli flyttet fra 14/10 til 7/10 nettopp pga lang syklus osv, men takker ikke nei til en uke mindre hvis utviklingen til babyen sier det (men da er jo babyen målt). Hadde du vært på tul?
 
Rart! Da skulle jeg hatt termin 26/9 jeg da, siden jeg hadde første mensdag 20. desember. Men el var 18. januar. Syns egentlig det var rart å bli flyttet fra 14/10 til 7/10 nettopp pga lang syklus osv, men takker ikke nei til en uke mindre hvis utviklingen til babyen sier det (men da er jo babyen målt). Hadde du vært på tul?

Sa til jordmor at det tok nesten 3 uker før jeg fikk el, men hun sa bare at de tok uansett utgangspunkt i menstermin :dontknow Kanskje fordi syklusen ikke var så "unormalt" lang. Har ikke vært på TUL, ville ikke bruke penger på det når jeg ikke har hatt smerter eller blødninger og første gang vi prøver også, så ingen SA/MA-historikk heller.
 
Sa til jordmor at det tok nesten 3 uker før jeg fikk el, men hun sa bare at de tok uansett utgangspunkt i menstermin :dontknow Kanskje fordi syklusen ikke var så "unormalt" lang. Har ikke vært på TUL, ville ikke bruke penger på det når jeg ikke har hatt smerter eller blødninger og første gang vi prøver også, så ingen SA/MA-historikk heller.
Da er det sikkert derfor de bare går ut ifra menstermin. Jeg måtte overtale min jordmor til å skrive 14/10 som jeg fikk etter første tul, for hun ville skrive september, men nå ble jo babyen min målt og da er det kanskje lettere å overtale jordmor. Blir spennende å se hva de sier på OUL da :happy::happy:
 
Da er det sikkert derfor de bare går ut ifra menstermin. Jeg måtte overtale min jordmor til å skrive 14/10 som jeg fikk etter første tul, for hun ville skrive september, men nå ble jo babyen min målt og da er det kanskje lettere å overtale jordmor. Blir spennende å se hva de sier på OUL da :happy::happy:

Bare resten av i dag og i morgen igjen :excited001 Gleder meg veldig til å se knøttet.
 
Har også fått time når jeg er 19+5, synes også at det var litt seint men sist svangerskap fikk jeg når jeg var 16+6 og ble satt tilbake 2 dager, og var plutselig ikke mer enn 16+4 og fikk faktisk en ny ul 2 uker senere pga hun som tok ul synes at det var så tidlig at hun ikke fikk sjekket alt hun ønsket, så sikkert bedre å få litt seint enn så tidlig som sist gang. Skal føde på et lite sykehus og utrolig mange som er gravide rundt her og vet de er underbemannet itillegg så de har non ikke kapasitet nok til å få inn alle mellom uke 17 og 19 :)
 
Jeg var til OUL i dag tidlig, jeg er 19+0. Har allerede vært på 4 ultralyder (hehe), men dette oppfattet jeg som en mer grundig medisinsk gjennomgang av helsen til gutten der inne. Alt var bra og normalt, heldigvis! Han er 19 cm og veier 260 gram. Og sprella og sparka der inne. Jeg har to små muskelknuter i livmoren, men de ligger ikke i veien for noe, og det er visst ganske vanlig. Har fått ny innkallelse til Ullevål i slutten av juni. Er det vanlig med to kontroller på sykehus?
 
Jeg var til OUL i dag tidlig, jeg er 19+0. Har allerede vært på 4 ultralyder (hehe), men dette oppfattet jeg som en mer grundig medisinsk gjennomgang av helsen til gutten der inne. Alt var bra og normalt, heldigvis! Han er 19 cm og veier 260 gram. Og sprella og sparka der inne. Jeg har to små muskelknuter i livmoren, men de ligger ikke i veien for noe, og det er visst ganske vanlig. Har fått ny innkallelse til Ullevål i slutten av juni. Er det vanlig med to kontroller på sykehus?
Jeg skal på oul i morgen, så har jeg fått 2 timer til på sykehuset for oppfølging i juni, egentlig glad for at de passer på :)
 
Jeg var til OUL i dag tidlig, jeg er 19+0. Har allerede vært på 4 ultralyder (hehe), men dette oppfattet jeg som en mer grundig medisinsk gjennomgang av helsen til gutten der inne. Alt var bra og normalt, heldigvis! Han er 19 cm og veier 260 gram. Og sprella og sparka der inne. Jeg har to små muskelknuter i livmoren, men de ligger ikke i veien for noe, og det er visst ganske vanlig. Har fått ny innkallelse til Ullevål i slutten av juni. Er det vanlig med to kontroller på sykehus?
Har du ikke fått noe begrunnelse på hvorfor de skal ha ny sjekk? :) Vi skal også inn etter sommeren til vekstkontroll da storebror var en del over gjennomsnittet ved fødsel.
 
Jeg var til OUL i dag tidlig, jeg er 19+0. Har allerede vært på 4 ultralyder (hehe), men dette oppfattet jeg som en mer grundig medisinsk gjennomgang av helsen til gutten der inne. Alt var bra og normalt, heldigvis! Han er 19 cm og veier 260 gram. Og sprella og sparka der inne. Jeg har to små muskelknuter i livmoren, men de ligger ikke i veien for noe, og det er visst ganske vanlig. Har fått ny innkallelse til Ullevål i slutten av juni. Er det vanlig med to kontroller på sykehus?
Jeg har også fått to innkallingen til Ullevål. En neste torsdag (oul) og en i juni. Hadde ikke det sist så er veldig spent på hvorfor.
 
Har du ikke fått noe begrunnelse på hvorfor de skal ha ny sjekk? :) Vi skal også inn etter sommeren til vekstkontroll da storebror var en del over gjennomsnittet ved fødsel.
Mistenker at det kan ha sammenheng med muskelknutene, at de vil sjekke om de har vokst eller ikke og at det ikke har kommet noen kanskje som ligger i veien for fødselskanalen..
 
Kanskje de har begynt med 2 kontroller.. Hmm.
Ja ikke vet jeg. Jeg er jo kronisk syk så tenkte det var pga det, men fikk det ikke i forrige svangerskap. Skal prøve å huske og spørre om de vet noe på oul :)

Skal du på poliklinikken i juni? Eller på fostermedisinsk?
 
Last edited:
Sært... Etter menstermin så er jeg 18+1 når jeg skal ha oul, men siden el kom sent så er jeg nærmere 17+4 da. Men da jeg sa til jordmor at syklusen min var lang så sa hun at det spilte ingen rolle, de gikk utifra menstermin og vanlig sykluslengde. Legen min spurte heller ikke noe om sykluslengde eller lignende da han la inn termin og sendte inn henvisningen.

Dette husker jeg fra forrige gang så denne gangen oppga jeg feil mensdato til lege. Vet når el var og så oppga jeg en dato 14 dager før det som mensdato
 
Jeg var til OUL i dag tidlig, jeg er 19+0. Har allerede vært på 4 ultralyder (hehe), men dette oppfattet jeg som en mer grundig medisinsk gjennomgang av helsen til gutten der inne. Alt var bra og normalt, heldigvis! Han er 19 cm og veier 260 gram. Og sprella og sparka der inne. Jeg har to små muskelknuter i livmoren, men de ligger ikke i veien for noe, og det er visst ganske vanlig. Har fått ny innkallelse til Ullevål i slutten av juni. Er det vanlig med to kontroller på sykehus?

Jeg har også fått innkalling til to kontroller. En til oul og en poliklinisk. Regner med at den på poliklinisk er pga svangerskapsforgiftning forrige gang og at jeg fikk resept på albyl-e fra lege ved sykehuset.
 
Jeg var til OUL i dag tidlig, jeg er 19+0. Har allerede vært på 4 ultralyder (hehe), men dette oppfattet jeg som en mer grundig medisinsk gjennomgang av helsen til gutten der inne. Alt var bra og normalt, heldigvis! Han er 19 cm og veier 260 gram. Og sprella og sparka der inne. Jeg har to små muskelknuter i livmoren, men de ligger ikke i veien for noe, og det er visst ganske vanlig. Har fått ny innkallelse til Ullevål i slutten av juni. Er det vanlig med to kontroller på sykehus?

Jeg har ikke fått ekstra innkalling, men fikk beskjed om at jeg måtte sette opp en time i uke 24 (slutten av juni). I mitt tilfelle er det fordi de så at navlestrengen er festet på kanten av morkaken, så det er en ekstra ul-kontroll for å sjekke vekst etc. Du kan jo evt ringe og høre om årsaken til den ekstra kontrollen?
 
Back
Topp