Ordinær ul

Har hørt om tilfeller der noen har tatt med to og en av de måtte sitte igjen på ganga. Jeg ville ringt og spurt for å unngå en kjip situasjon :-)

Noen tillater, andre gjør ikke, i brevet vårt står det en voksen, ingen barn. Den voksne blir mannen. Mamma får se bilde.

UL er en helseundersøkelse, der de skal se om alt er bra med barnet. Den jeg trenger der sammen med meg om vi får en vondt beskjed er ikke mamma. Det er mannen min. Det er ham jeg vil dele gleden over at alt er bra med også.

Har vært med broren min og samboer når de hadde ultralyd og svigermor var med når jeg gikk med snuppa. Så her har vi alltid vært 3. Aldri fått inntrykk av at det ikke er greit.

Vi skal ha med stolt storebror på 4 år :) som er nyskjerrig og klarer fint å sitte helt i ro. Var på tidlig ultralyd hos legen, uke uke 9 og 12+6, alt var da fint. Jordmor sa det skulle gå fint å ta han med. I breve står det bare at det er ønske om kun en voksen som følge, står ikke noe om barn.

Det er jo så forskjellig praksis. Har hørt om flere som har med mor/ svigermor i tillegg til mannen, og jeg var med mamma når jeg var 9 og skulle bli storesøster og da virka det som han hadde god erfaring med barn på ul. men går jo ann å ringe å høre :)

De fleste steder vil de ikke ha med barn, med god grunn.

Jeg lurer på om svigermor evt kan være med jeg. Da kjæresten har epilepsi og når han får anfall er veldig uforutsigbart. Så hadde Vært kjekt om moren hans var med xD men fikk høre at det gikk greit å ha med vesla hvis det er krise.. så svigermor er nok ikke det verste å ha med på oul I vår situasjon..

Back
Topp