Ordinær ul...

onemore16

Betatt av forumet
Augustmødrene 2014
Septembermødre <3
Har fått time 15.april.. Da er jeg 19+6 hvis jeg følger termin jeg fikk ved tidlig ul. Ble da målt til termin 6.sept.
Jeg er nesten sikker på at den termin er feil, da jeg vet at barnet må være unnfanget ca.1.des. Da vil termin ligge rundt 27-30.aug.
Hvis jeg har rett, så vil jeg altså være nesten 22uker på vei når vi skal på UL...
Hun som tok tidlig ul på meg var ikke noe flink, syns ikke hun målte slik som de gjorde ved tidlig ul sist, så det har gjort at jeg stoler ennå mer på min egen termin..
Har hørt at de ikke får målt eller sett alt det de vil se ordentlig visst babyen er for stor ved ul..
Bør jeg ringe å få time tidligere..?
Hva hadde DU gjort?

Sent from my iPhone using BV Forum

Den "terminen" du får ved ultralyd har ikke noe med når unnfangelsen har funnet sted altså. Det har med størrelsen på fosteret å gjøre i forhold til en normal kurve. I begynnelsen vokser de veldig i rykk og napp også, mens det skal ha stabilisert seg rundt OUL. Noen dager til og fra spiller ikke så stor rolle heller, men 2 uker feks har jo noe å si for når de setter igang hvis du går over.

Da jeg var på UL 7+6 var den skkurat så stor som den skulle. Mens da jeg var 10+6 var fosteret like stort som ved 11+1. Betyr egentlig bare at det lå litt foran vekstkurven.

Men du har jo fått en time ganske seint uansett, så du kan jo ringe opp å høre om de har time tidligere? Ble det bestilt time etter den nye terminen? Hos meg ble det bestilt etter mens termin.,

Det ble bestilt time etter tidlig ul termin for jeg hadde ikke noen siste mens å gå etter da jeg ble gravid like etter jeg sluttet på p-piller, rakk ikke ha menstrasjon..

Jeg ville ringt og forklart situasjonen, og spurt om tidligere ultralyd :-)

Tror nok det er tatt med i beregningen når de fant ut hvilke uker som er best å ta ul i. Er jo mange som ikke vet når unnfangelsen skjedde og risikoen for at noen er 2 uker lenger på vei vil jo alltid være der.
Tror de kalre å se like mye selv om du er 22 uker på vei istedenfor 20 :)

Skal til første kontroll hos JM imorgen, får høre hva hun mener før jeg bestemmer meg. :)

Jeg skal på ul 14.april. Jeg har også fått termin den 6. September. Men de var litt usikre på forrige ul, og det er jeg også. Så skulle se det ann til neste ul. Gjør ingenting om man tar ul så "seint". Da vet de bedre når terminen blir utifra størelsen på fosteret. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp