Ordinær ul

Tobaja

Flørter med forumet
Vi har ordinær ul på mandag og jeg kjenner jeg gruer meg.... For at det ikke er noe der og at det kan være noe annet galt,.. Vi var på ul i i uke 6 og så et bankende hjerte, men det er lenge siden nå... Mye har jo skjedd der inne. Før vi dro på ferie ( er på ferie til søndag ) var vi først hos jm og hørte hjertelyden og vi ble betrygget av det... Men så var vi så "dumme" og hadde legitime noen dager senere og han sa at noe av det man hører er mammaene hjertelyd( den sakte hjertelyden) og at den raske er babyen. Han fant bare min og ikke babyen, han trodde han hørte den litt, men lette lenge... Så tenkte jeg at jm sikkert bare hørt min når vi hørte på hennes time, men så tenkte vi jo også at dette er jo det hun jobber med hver dag, legen gjør det og hundretusen andre ting... Så nå er jeg så usikker på hva vi møter på mandag... Men spennende blir det uansett da:) håper vi får vite kjønn om det er noe liv der.... Beklager sammenhengende tekst, iPad....

Stol på jm!!!! Legen min fant heller ikke hjertelyd hos meg sist gang. jm fant den alltid på kontrollene. hun sa til og med hvilken del av barnet hun hørte. man kan høre hjertelyden fra navlestrengen også visstnok og hun sa "Ja her er navlestrengen" og fortsatte og lete til hun fant det hun ville. hun tok ALDRI feil av meg og babyen. fant hun meg sa hun "nei dette er deg".

skjønner redselen, og du kan nevne det for jm som skal ta ul også. jeg skal gjøre det denne gangen fordi jeg er også redd for at de skal finne noe feil på barnet. jeg skal si at jeg er redd for at hun skal finne noe feil og at hun må holde alle "mistenklige lyder" for seg selv dersom det ikke er noe å lage slike lyder for.

Du har fått to bekreftelser på at alt er bra med barnet, prøv å holde på den følelsen frem til ultralyden.

En jordmor hører godt forskjell på din puls, og barnets hjertlyd :)
Så ikke bekymre deg for det! Også kan det godt hende at hun har et bedre apparat enn legen din, derfor var det ikke så lett for han og finne. Desuten har han antagligvis ikke så stor erfaring med det som jordmor har, hun gjør det jo daglig :)

Alt går nok bra, bare senk skuldrene og gled deg til UL. Ikke noe kjekt og gå å bekymre seg for alt man ikke kan vite på forhånd:)

Back
Topp