Ordinær ul

Snart 4 <3

Glad i forumet
Hei dere, Jeg har fått time 03.09.12 da er jeg nesten 22 uker på vei. Vet at det er mellom 18-22 uker som er vanlig ,men når jeg selv fikk time så sent syns jeg det er kjedelig.. Hadde dere tatt imot timen og ikke tenkt noe mer på det eller hadde dere ringt de å hørt om de hadde en time tidligere?

jeg hadde tatt den tvert.. :)
Av erfaring, så ser man mye mer på UL rundt den tiden enn tidligere. Jeg var forrige gang både i uke 18, og uke 21. og bildene fra uke 18, du ser det er en baby, men ikke stort mer enn det. På bildene fra uke 21, ser du hun sutter på tommelen, du ser nesa, i allefall, et mye bedre bilde :) så hadde jeg hatt valget nå denne gangen så hadde jeg gladelig tatt imot time rundt uke 21-22 :)

Jeg ville bytta. For å beregne terminen best mulig bør du ha vært til ul innen uke 20. Etter det vokser de ulikt og terminen kan bli feil, som igjen kan bli fatalt. Beklager å si det, men snakker av erfaring :/ jeg ville ikke brydd meg om hva man ser, om den sutter på tommelen er helt uinteressant. Så lenge ungen ser frisk og rask ut, at jeg får en riktig termin er viktig for meg!

Jeg har fått ul time 12. September og da er jeg også nesten 22 uker å vei. Prøvde å bytte, men de hadde ingen ledige timer før så da måtte jeg bare ta den timen. Men jeg kommer til å nekte de å flytte terminen noe mer enn en uke, jeg får små barn så det er ikke snakk om å godta det.

Jeg er 19+5 så fant ut at det var het greit. Vil tro det erpå grensen men sånn får det bare være. Er ikke lengre igjen. Som Side sier så er det veldig viktig og få riktig termin. Så jeg ville ringt å hørt om det var noe annen mulighet. evt undersøkt en annen plass :)

Eg var på UL i uke 19 sist mener eg og eg fikk masse fine bilder og hadde ingen problemer med å se babyen så eg ville ringt og hørt.
Og det er viktigere få rett termin enn bilder :) Turnuslegen eg har gått litt til har glemt å sende henvisning til UL, selv om han mente alle fikk det i uke 12 og 18. Så eg ringte og maste på legekontoret og da mente helsesekræteren at normal tid for ul var uke 17-20. For ett rot! Så eg sa bare at eg ville ha ul før uke 20 på grunn av problemene vi har hatt tidlig i svangerskapet.

jeg har fått i uke 18. men om du ringer hver dag, så kan det være noen har meldt avbud? om du har mulighet til å komme på dagen da.

Takk dere, ringte rett før de stengte idag og fikk flyttet timen til 23.08.12 så det var veldig deilig :) Da er jeg 19 uker. Sønnen vår kom 16 dager før termin ,men har alltid hatt en følelse på at han er født riktig og at vi fikk feil termin. Han var 3630g og ingen antydninger for at han kom så mye før, så det var deilig å få flyttet den så sjansen for at dette ikke skjer igjen er mindre ;)

Selvølgelig er det ikke mer viktig med bra bilder, enn at alt er i orden med babyen.
Jeg ble ikke flyttet på termin i det hele tatt når jeg var såpass sent i svangerskapet, jeg var på 3d også i uke 17, ble ikke flyttet da heller, så hvordan babyene vokser er jo veldig individuelt, men siden man bare får 1 UL i hele svangerskapet, så ville jeg nok også hatt best mulig utbytte av det.

Nesten samme som sønnen min det. Kom 16dager føre og var 3590g, helt normal og ikke noe feil med han. Frisk og rask :)

Snart 4 <3 skrev:
Takk dere, ringte rett før de stengte idag og fikk flyttet timen til 23.08.12 så det var veldig deilig :) Da er jeg 19 uker. Sønnen vår kom 16 dager før termin ,men har alltid hatt en følelse på at han er født riktig og at vi fikk feil termin. Han var 3630g og ingen antydninger for at han kom så mye før, så det var deilig å få flyttet den så sjansen for at dette ikke skjer igjen er mindre ;)

JEG VILLE BYTTA :-D

Var på UL uke 21 sist og de mente det var heeelt på grensa for å kunne fastslå temin..

Jeg har fått ultralyd time i uke 19, da er det akkurat 10 uker siden jeg var på ultralyd sist. Og har så mye tanker rundt dette. Tenk om det er noe galt osv. 

Som jeg har svart til ei anna her tidligere, jeg ville byttet time. Jeg fikk ord ul med Samuel når jeg var 21 uker og oppdaget da hjertefeilen...fikk tilbud om medisinsk abort men måtte bestemme meg veldig kjapt siden fristen for å ta det er 22 el 24 uker..husker ikke helt. For meg var valget enkelt siden jeg ikke føler jeg kan råde over liv og død, men for andre ville det kanskje vært greit å tenkt gjennom det og noen ville jo valgt abort og da er det synd å få vite det så sent, synd for ungen som er blitt så stor- en ekstra belastning for foreldrene. 

Nå er jo dette veldig sjeldent og alt er sikkert bra med knøttet ditt men likevel...

Back
Topp