Ordinær UL....

♥Tullerusk♥

Surrehue
Januarskatter 2015
Da har jeg fått innkalling til ordinær UL...10 september...Da er jeg ca 19+3 dager på veg...[8D]

Flere som har fått ordinær UL brevet???

Ja jeg har fått innkalling til den 7 september [:D] da er jeg vel 17+5, etter min regning. Men 18+5 etter legens 28 dagers regning. 

oi, har dere allerede søkt om fødeplass og vært på første svangerskapskontroll??

Ikke søkt om noe som helst her enda..

ORIGINAL: MrsQuattro

oi, har dere allerede søkt om fødeplass og vært på første svangerskapskontroll??

Ikke søkt om noe som helst her enda..

Hadde 1 "kontroll" forrige uke...(når jeg hadde GU, for det var i grunn svangerskaps relatert...[8D]) da sendte han inn papirer samtidig...

Spesielt du bør søke NÅ for å få plass på Riksen....Både der og Ullevål fylles fort opp og man må være tidlig ute...

har vært på to kontroller, og 1 ul time... skal til ordinær ul 30 august. jeg er da 18+5

oi, må man søke om fødeplass??? gjør legen det eller??

Er legen som søker for deg ja, men har hørt noen måtte gjøre det selv fordi legen ikke gjorde det...Men er legen som sender inn papirer etter 1 kontrollen,..

ok,,[:)] var ikke klar over det jeg[;)]

Det er bare i oslo du må det, resten av landet bedriver drop-in. Ring når fødselen er igang, så får du komme (enkelte plasser på østlandet kan du få beskjed  om å dra til et annet, fordi det er fullt, men der er det jo ikke de store avstandene, de fleste av oss sokner til et sykehus, og ferdig med det...)

Det er valgfritt å føde andre steder enn nærmeste sykehus, jeg som bor i Bergen kan velge å føde på voss, men fortsatt, bare ringe når fødselen er igang, ikke søke. (Jeg velger ikke voss, det er dobbelt så langt å kjøre, jeg fødte  hurtig sist...)

Oj, det har jeg ikke hørt om før...Trodde det var legen som sendte inn til sykehusene man soknet til jeg...

Men uansett så er det fritt sykehus valg og det kan (har ikke lov) å nekte deg å komme...

Jeg har forøvrig ikke kontaktet legen enda, men regner med UL i september en gang, siden alle mine uker "17-19" ligger i september, uansett om man følger min beregning eller en 28-dagers-syklus (i så fall forventer jeg at terminen flyttes rundt en uke ved UL, det går nok fint uansett)

aha ok, takk for at du oppklarte det for meg[:D]
blir antagelig drammen her, siden jeg har familie som bor i nærheten.

er drammen og skien som er det nærmeste etter at lokal føde avd. ble lagt ned og kongsberg stengt.

ca. 2,5 time å kjøre uansett om jeg velger skien eller drammen..........

På SUS er det bare til å ringe inn når det skjer noe, så får du komme inn. Men har innskrivning på SUS da [:)]

Har enda ikke bestilt time til legen, får vel gjøre det på mandag. Selv om det ikke haster for min del

Har hatt min første kontroll fordi jeg hadde en MA sist. Og da sendte min lege inn søknad om tidlig UL og ordinær UL. Så har fått begge deler. Her jeg bor er det nå bare et sykehus, så vi søker ikke om sykehusplass. 

får sikkert timen når jeg skal på den tidlige UL...

Jeg trenger helle ikke å søke om fødeplass. Kunn et sykehus her så det går automatisk. Har heller ikke fått time til ordinær Ul. Men har en følelse av at det kommer snart. Har vært på 1 Ul på sykehuset å 2 kontroller hos legen. Får svangerskaps papirene mine den 29.6. Har alt fått svar på blodprøver som jeg må feste på det arket  [:D]

Har ikke fått innkalling enda. Skal til legen 2.juli. Så får nok ikke brev før om en god stund.

Har ikke tenkt meg til legen på over en måned jeg, så brev om UL får jeg nok ikke med det første... men regner med det blir i september.

Back
Topp