Ordinær UL!!!

Mammatilei

Elsker forumet

Da har jeg vært på UL i dag!
Jeg har en veldig aktiv, fin unge[:)], som lå litt kronglete til med hodet sitt så de hadde store problemet med å måle det de skulle på kraniet. Jeg måtte opp og stå og dytte på magen men ungen var like sta den og lå med hodet ned!!! hehe...men plutselig ble hode flyttet og de fikk et lite sek på seg å måle det de skulle før ungen la seg til med hodet ned i igjen[:D].
En ting som gjorde meg litt skremt var at de ikke fant urinblæren skikkelig. Da måtte jeg gå ut og komme igjen om det kvarter!! Ha var blæra stor og tydlig og alt var bare bra. De trodde lille Eggbert'n min hadde tissa like før vi skulle inn så blæra var tom!!
Jeg får en ekstra UL i uke 32 før prøverørs unger pleier visst nok å være litt mindre ved fødsel så jeg får en ekstra vekt kontroll, og det gjør meg absolutt ingenting så lenge alt er bra[:)][:D][;)]

Men: Ut fra UL så har jeg termin ei uke før, altså 24 sept i stedet for 1 okt! Nå vet vi jo egentlig når befruktning og alt skjedde og vet jo at det ikke er helt reelt, men vet dere kloke piker fra hvilken dato jeg skal søke permisjon??????????????????

Men dere lurer kanskje på hva vi skal få....altså, det blir en baby altså....

En JENTE BABY!!!  Så fra ei dag heter ikke lille snuppa vår Eggbert lenger.....!!!!

Gratulerer med vel overstått ultralyd, også en liten jente. Tippet at det var en jente i magen din[:D]
Så godt for deg å ha vært på ultralyd. Nå kan du senke skuldrene[:D]

Ella var på besøk i Sarpsborg i helgen, så vi kosa oss med mat og skravlet i flere timer. Ille koselig Vi pratet om at vi måtte treffes alle tre i Oslo fremover[:D]

Min jordmor også sykehuset sier at ved ivf skal det ikke endres termin.
Det samme sa de ved forje svangerskap, men det kan jo hende at de gjør forskjellig fra sykehus til sykehus.

Stor klem[:D]

Så herlig!

Fikk beskjed om at termin ikke blir endret ved IVF også.. med meg estimerte hun termin 30.sept, men etter innsetting så er termin 4 okt.

Var d samme m urinblæra t tulla her, d tar 20 minutt å fylle den helt opp igjen, men de fant den etter å ha målt alt d som sku måles og sjekkes.

Gratulerer så mye med en jente i magen[:)] Her ble terminen min flyttet 6 dager fram selv om det var ICSI[:)] Tror det gjøres ulikt på de ulike sykehusene ja[:)] Men de satt vel en termin på UL arket ditt, det er dette du går utifra når du søker permisjon[:)]

Gratulerer med vel overstått ultralyd...spennende[:D] 

Jeg fikk beskjed av min gyn som tok første ul om at alle leger som prøvde å endre terminen skulle jeg bare overse....... At assistert befruktning-termin er satt fra befruktningsdato. Alle fostre utvikler seg ulikt, og har man befruktningsdato så har man termindato......

Men som sagt over her, er sikkert ulik praksis de forskjellige stedene.

Men så til det viktigste; Gratulerer med vel overstått ul og oppdagelsen av snuppa[:)]

Gratulerer med ei lite jente i magen og at alt sto bra til.

Hos meg tilsa hodestørrelsen til prinsen at terminen skulle vært noen dager før men jordmoren var veldig klar på at de ikke endrer termin ved prøverør. Så jeg har hatt den samme terminen hele veien. På 3D ultralyd i uke 29 var også prinsen større enn om termin skulle være den 2.Juni, så jeg forventer vel egentlig og ikke få noen pitte liten gutt i allefall:)

Gratulerer med eggberta[:)][:D]

Gratulerer med overstått ul, og JENTE i magen.. [:D]

Gratulera med vel overstått ultralyd, og gratulera med ei prinsesse på vei[:D][:D][:D]

Hos meg og sa ultralyden ein tidligare termin, men dei flytta ikkje på termin når det gjaldt prøverørs barn. Men snuppa kom ei veke før ho[;)]

Tusen takk alle sammen[:)][:)]!! Gleder meg veldig til UL i uke 32 og jeg skal få se vesla vår igjen[:)]!!!

På UL arket mitt står det ved siden av konklusjon først termin 1/10-10(utfra ICSI) og ved siden av UL termin står det 24/09-10 så det jeg egentlig er jeg litt usikker på hva jeg skal søke permisjon utfra. Men får høre med jordmora eller legen når jeg prater med en av dem.
Og en annen ting er at jeg egentlig håper at de går utfra den 24 sept i.f.t evt overtid[8D]...hehe!

Har lagt ut en UL og mage bilde i dagboka mi[:)]

ORIGINAL: mklu83

Gratulerer med overstått ul, og JENTE i magen.. [:D]

sign[:)]

Gratulerer så mye med vel overstått UL og en liten prinsesse i magen!! [:)]

Back
Topp