Ordforråd

Ole Brumm

Forumet er livet
.

Haha[:D]
Akkurat sånn er Gabriel også! Vi kjørte forbi en blomstereng her en dag og Gabriel nærmest roper ut " Ååååå, mamma, se på alle de nyyyydelig røde blomstene!"
Haha, jeg prater aldri med sånne ord hvert fall, så vet neimen ikke hvor de tar det fra[8D]

Veldig moro å høre på da[:D]

Så søte [:D] 

Har ikke lagt merke til at Erik har brukt de ordene,men han sier mye rart og er til tider veldig veslevoksen [8D]

Hehe, Lukas også sier sånn. "Mamma se den vakre blomsten a'! Den var vakker" Og det kan være en tuslete liten løvetann han ser. Såååå søt da! [:D]

Og i dag var vi i en lekepark like ved her. Vi satt og husket begge to så plutselig sier han til meg: "Du er en liten luring du!" Da måtte jeg le [:D][:D]

De er så gode og herlige disse småtassene våre! [:D]

For ganske lenge siden sa A til meg; " mamma, så fin du er i dag" 
Det smeltet hjertet mitt [:)]

Han har mange ord om dagen, og det er mye som kommer ut av munnen hans som jeg ikke alltid skjønner hvor han har tatt opp fra..-men det smalt fra kjeften hans for noen uker siden; "mamma, kan du bære ned campingvogna?" hvor jeg spør han hvorfor han ikke kan gjøre det selv, og da svarer han; " jeg har jo bare to hender jo!!". Tipper det er en setning han har hørt meg si noen ganger [:D]

Kian sa her i sommer " mamma vi kan ikke drepe sommerfugler, for vi digger sommerfugler. Vi kan drepe edderkopper for de digger vi ikke, kan vi drepe måker også? "

Gutten får streng oppdragelse i at å drepe dyr eller kryp er strengt forbudt.. hehe, må ha lært et og annet i barnehagen.

Kian sier ofte at blomster er nydelige og vakre og at han elsker dem, så jeg tipper han har tatt mye av dette fra meg.

På natten når han skal sove sier han og jeg : elsker deg høyere enn himmelen og tilbake igjen

Jo. haha, en ting til, dette er noen måneder siden da.. Han dusjet med besta, så ser han på puppene hennes og sier "HVA ER DET DER??" [:D]
Har ingening med ordforråd å gjøre, men det var bare så morsomt.

Herlig å lese alle historiene [:D][:D][:D][:D]

Thea bruker ofte slike ord [:)] Kommer selvfølgelig ikke på noen eksempler nå som det er så sent [8D]
Men hun er utrolig flink til å gi komplementer, og si at hun er glad i og elsker den og den [:)]
I dag fortalte hun meg at jeg var bestevennen hennes, sammen med Liam og pappa. Hun forteller meg ofte at hun elsker meg, og de andre i familien som hun da ramser opp Hun elsker rosa, men liker andre farger også, som blå, lilla, gul, grønn .... [:)][:)][:)]

Jeg var ikke flint til å bruke slike ord som glad i og elsker før jeg ble sammen med sambo. Men Thea utløste så mange følelser, så en kveld jeg hadde lagt henne til å sove, og jeg stod der over sengen hennes og så på henne sove, kom det en bølge med følelser over meg som jeg aldri før hadde kjent maken til. Så der stod jeg da med tårene rennende ned over kinnene og lovet meg selv at jeg ikke skulle la henne være usikker på hvor elsket hun var. Jeg kan ikke huske mine foreldre noen gang fortalte de var glad i meg, så derfor ble dette øyeblikket utrolig sterk. Jeg skal ikke ta på meg hele æren, for dette kommer jo i fra hennes hjerte, men hun vet hvor glad jeg er i henne og jeg vet hvor glad hun er i meg. *å søren jeg får tårer i øynene av å skrive om dette jeg nå* Så for ikke å bli helt hysterisk latterlig her nå, så er det utrolig hvor mange følelser en bitte liten baby kan bringe frem.

Andrea elsker alt mulig,,,,elsker godteri, elsker sengesettet sitt,,,

og i sommer prøvde vi å skaffe henne en sjøstjerne som hun kunne studere, men fann jo aldri....da sa hun: "Det hadde vært så herlig med en liten sjøstjerne nå"!! haha...

ellers så sa hun i dag; "nå må d bli litt ro i leia!" jeg spurte hvor hun hadde lært det, jo det var fra Sofie, i spillet på DS'en[;)]

Back
Topp