Ordforklaringer?

Pappaentil

Blir kjent med forumet
Jeg er ny på alt dette og det er mange uttrykk jeg ser her inne, som jeg ikke aner hva betyr. Jeg poster et svar her hver gang jeg finner et nytt uttrykk, og så håper jeg noen kan forklare :)
Det første: stripping (bruker sier hun ble strippet)
Hilsen blivende pappa

Stripping = jordmor røsker litt nedentil (i slimhinnene tror jeg) for å se om hun kan hjelpe til så fødsel starter.

Tøying av livmormunn for å få den fortere klar for fødsel. Det er selvfølgelig jordmor som gjør dette. Jeg har aldri opplevd det selv, men det skal visst både være vondt og effektivt.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Altså... noe som gjøres helt på slutten av svangerskapet. :)

Takk for oppklaring så langt! :)

To nye: TR og IKM

To nye: TR og IKM
Tante rød, altså mensen og ikke kommende mensen, den dagen du(samboeren din) egentlig skal ha mensen ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ah, selvsagt:p

Tøying av livmormunn for å få den fortere klar for fødsel. Det er selvfølgelig jordmor som gjør dette. Jeg har aldri opplevd det selv, men det skal visst både være vondt og effektivt.

Stripping er bare å løsne fosterhinnen fra mormunnen, det er ikke vondt. Men når jordmoren røsker i tillegg er det veldig vondt, veldig ofte er dette nok for å sette igang en fødsel om man er på overtid og ganske moden.

er det noen "proffe" som har lyst og lage en skjennerel forkortelse forklaring som EL, IKM, og sånne ting:P jeg vet hva di to betyr, men og fått en liste på alle, hadde vært fint:)

Back
Topp