Ordentlig dårlig.....

Hannemoren

Flørter med forumet
Juligull2021
Er 7+2 dager, jeg er så dårlig!!! Jeg er så kvalm og uvell, vondt i hode og ihel trøtt og sliten. Jobber fortsatt like mye og tvinger meg igjennom arbeidsdagene.... Helt skutt når dagene er over. Fått kvalme stillende i dag og håper vertfall den gir seg litt..... Etter jeg kom i uke 6 har det bare ballet på seg med plager.... Flere med meg ? Kjenner det er vanskelig å glede over det som har skjedd når jeg bare går rundt og er dårlig. Men jeg krysser fingrene at det går over om 3 - 4 uker. Legen sa at det var værst uke 6 - 10, velger å tro på han!! Ønsker ikke å sykemelde meg..., jeg får holde ut så godt det lar seg gjøre! Prøver å være positiv og holde på humøret... Men det er ikke så enkelt hver dag :p

Jeg er bare 4+0, så kjenner ikke på kvalmen ennå i hvert fall. Og håper ikke jeg får den sånn som deg. Det høres ille ut. Jeg mener at om formen din er så dårlig bør du vurdere sykemelding. Du skal fungere den neste måneden og.

Har du barn fra før?

Jeg er bare 4+0, så kjenner ikke på kvalmen ennå i hvert fall. Og håper ikke jeg får den sånn som deg. Det høres ille ut. Jeg mener at om formen din er så dårlig bør du vurdere sykemelding. Du skal fungere den neste måneden og.

Har du barn fra før?
Ingen barn fra før, så har bare meg selv å tenke på. Skal kjenne etter om de fungerer disse kvalme stillende, så vil nok det hjelpe veldig på at dagene blir bedre. Nå driver jeg selv og har flere ansatte så helt fri kan jeg uansett ikke ta. Men må vurdere om jeg må sykemelde meg kanskje 50% så kan jeg kanskje halvere arbeidsdagen litt. Jeg får se.... Følte meg helt topp de to første ukene og så kom uke 6 og slo meg rett ned... Usj... Jaja det blir nok bedre :happy:

Håper de fungerer! Lykke til! :)

Uff. Føler så med deg. Jeg er kvalm 24 timer i døgnet. Det er som omgangsyken som aldri gir seg. Helt utslitt. Her har jeg også en datter som krever sitt med brukket bein. Ikke så digg å være på nattevakt når det bare er oppkast. Håper du blir i bedre form snart. Sist jeg var gravid så var jeg slik i 4 mnd. :(

Eg også har det ganske jævlig om dagen, for å vera heilt ærleg... :( 5+3 i dag ifølge appen min. Kastar heldigvis ikkje opp, men kvalme og brekningar. Blir verre når eg er stressa. På jobb i dag blei eg i siste liten spurt om å vera med i eit debattpanel. Kunne ikkje sei nei til det, men fy så dårleg eg var etterpå. Uansett, me får prøva å fokusera på det positive, at kvalme faktisk er eit godt teikn... Som eg har sagt her før: Positive tankar!!! :D

Men eg håpar kvalmen gir seg snart... ;)

Hang in there!

Er 7+2 dager, jeg er så dårlig!!! Jeg er så kvalm og uvell, vondt i hode og ihel trøtt og sliten. Jobber fortsatt like mye og tvinger meg igjennom arbeidsdagene.... Helt skutt når dagene er over. Fått kvalme stillende i dag og håper vertfall den gir seg litt..... Etter jeg kom i uke 6 har det bare ballet på seg med plager.... Flere med meg ? Kjenner det er vanskelig å glede over det som har skjedd når jeg bare går rundt og er dårlig. Men jeg krysser fingrene at det går over om 3 - 4 uker. Legen sa at det var værst uke 6 - 10, velger å tro på han!! Ønsker ikke å sykemelde meg..., jeg får holde ut så godt det lar seg gjøre! Prøver å være positiv og holde på humøret... Men det er ikke så enkelt hver dag :p

Tørr ikke helt å melde meg offesielt inn i Mai Gruppen enda. Har mistet 3 ganger og er nå gravid igjen. Er 6+0 i dag.

Har ikke vært kvalm i de forrige svangerskapene. Kun ømme bryster og trøtt. Men NÅ kom kvamlen. Den kom for 2 dager siden. Vanskelig å gjøre annet enn å konsentrere seg om å puste. Kvalmen kommer i bølger gjennom dagen. Alelr verst morgen og kveld.
Jobbe også full stilling, krevende stilling. Skal på Apoteket å kjøpe Seaband nå, håper det hjelper litt :)

Det blir nok bedre :) 2. trimester er den beste tiden å være gravid. Kvalmen er som oftest over, bekymringene begynner å gå over (etter OUL), magen vises, men det er ikke tungt enda. :joyful:

Jeg kjøpte ingefærøl og ingefær kapsler i går og tenkte jeg skulle prøve før jeg brukte noe annet fra legen. Dagen i dag har vært mye bedre!! Føler jeg har fungert opp mot normalt på jobb i dag! Fortsetter med ingefær så lenge det fungerer!! Ingefær øl var jo også godt når man er litt sårt halsen... Ganske sterk ettersmak men igrunn overraskende god! Kjøpte på helsekosten :happy: håper det blir flere slike dager :joyful: litt mer positiv og optimist i dag! Så positiv at jeg skal ta en god tur med hunden i stede for flat på sofaen og være uggen :cat:

Back
Topp