Ord?

Her går det mest i hei, hallo, nei, hadeee, vovv vovv, Bæ, drekke(drikke) og natta.
Men han har begynt å skjønne en del.. Kjøre bil eller skal vi ut, så går han i gangen å finner sko. Skifte bleie, ta på pysj, pusse tenner, bade/dusje så går han på badet. Sier vi natta så går han på rommet å begynner å klatre opp i senga. Skal du ha mat, går han til tripp trapp stolen og klatrer oppi den :)

Sier ikke så mye,men gjør seg veldig godt forstått med kroppspråk og bruker noen tegn: mamma,pappa,Sander og ferdig.

OI er et ord som er flittig brukt her om dagen...spesielt OI DEN mens han peker (som regel om traktor, lastebil, andre kjøretøy og om dyr) :) Sier ikke så mye mer enn han har gjort...mammam (mat), mamma osv :)

OI er et ord som er flittig brukt her om dagen...spesielt OI DEN mens han peker (som regel om traktor, lastebil, andre kjøretøy og om dyr) :) Sier ikke så mye mer enn han har gjort...mammam (mat), mamma osv :)
Her også:) De er så søte dissa små❤️

Sent from my iPhone using BV Forum

I går sa hun "kooo!" Og viste meg skoa sine ;-)
Oi er også med hun sier ofte. Og oooh, og om maten er varm sier hun oooff! Hvis hun lurer på om maten er varm sier hun det samme og ser på meg.

Dem siste dagene har det kommet noen nye itilegg til dem ho allerede kan -takk, nei, "dær du" (der hva du), tattaaa. Også sier hun mamma, mye. :p
Hun har ikke så mange ord snuppa; men en enorm forståelse.

Dem siste dagene har det kommet noen nye itilegg til dem ho allerede kan -takk, nei, "dær du" (der hva du), tattaaa. Også sier hun mamma, mye. :p
Hun har ikke så mange ord snuppa; men en enorm forståelse.

Hi hi,de er så søte når de babler.
Sier ikke så mye frøkna her heller,men forstår utrolig mye ja! Jeg blir stadig overraska over hvor mye hun skjønner.
Og så er det så uvant med ei som sier så lite. Store S sa jo to ord "setninger" da han var så vidt over året :eek:

Hi hi,de er så søte når de babler.
Sier ikke så mye frøkna her heller,men forstår utrolig mye ja! Jeg blir stadig overraska over hvor mye hun skjønner.
Og så er det så uvant med ei som sier så lite. Store S sa jo to ord "setninger" da han var så vidt over året :eek:

Samme her, ho prata sååå mye ved 16 mnd. Kom mange nye ord hver dag og innen ho var 2,5 så prata ho reint. Alle ordene var riktige liksom. Husker jeg ble så overrasket når ho sa helikopter uten feil. Men den dag i dag sier ho gummisal, ikke gymsal. :p Hahah!

Nå sier hun mamma,pappa,vovva,jo (Johan),nei,aua,takk takk,se der,se her,oi,prue (drue). Kommer bare mer og mer ord :)

Gakkgakk, vovvovv, møøø, tænn (tegne), og masse annet babbel ♡ Kan peke på ulike dyr og traktor når vi spør hvor de er, og peker på nesa si ♡

Gakkgakk, vovvovv, møøø, tænn (tegne), og masse annet babbel ♡ Kan peke på ulike dyr og traktor når vi spør hvor de er, og peker på nesa si ♡
Her tar hun på nesa si,min eller mannen sin når vi spør hvor den er,så stikker hun fingeren i navlen når vi spør hvor den er å løfter foten for og vise tær når vi spør etter dem <3

Her er det fremdelea lite ord, sier mamma, pappa, dadda, brum (bil) bæ, bø ( avogtil mener hun bø, andre ganger mener hun mø) hun sier mi(min) og ma (mar) og vovvov

Er ikke voldsomt mye her heller enda.. der store om dagen nå er "detta der?" Og "dææær!" ;) og mamma og bappa. Sa faktisk noe som lignet farfar da vi spurte om hu ikke si det ;)
Men hu har en enorm ordforståelse! Og vitser/skøyer voldsomt og ler av seg sjøl etterpå :D Haha!!

Sessa kom det i går når jeg sa prinsessa :-)

Har endelig begynt å skje mer her! Nå sier ho : Hallo, hei, hadet, se, der, hoppsideisi, ball, bi (bil). :) Veldig mye peking og vise ting om dagen!

Back
Topp