Ord og setninger bare detter inn her:)

nemoen

Glad i forumet
Har altså en gutt som har nye ord og setninger hver dag.. Blir så stolt av han:) han er kjempe flink... Sier ikkje alt feilfritt seff men er veldig flink å prøvenpå nye ord, lytter til hva vi sier og tar etter ord og lyder:) dette er kjekt:) flere som utvikler seg fort i snakkinga?
 
Går i setninger her også :) Ikke alle ord vi har knekt koden på enda, men han gjør seg veldig tydelig forstått :) 
Er nye ord hver dag og de er helt overgitt i barnehagen på hvor fort det går, he he!!! 

Er så gøy!!! :) :) :) :) :) 
 
Kjempe gøy:)
 
Å, så herlig! Crazybaby prater dagen lang, men han har alltid lagt foran sin egen alder. Jeg elsker denne tiden. <3 Bare synes det går litt for fort.
 
så flink

ja Julie er veldig flink til å prate , og har vært det en stund .. ho kan det aller meste av ord og setninger , og synger hele sanger .. er kjempe moro å se utviklingen nå for tiden
 
Her detter det stadig inn nye ord ja, men bruker maks 2 ord i sammen. Veldig gøy:)
 
begynt å lage korte setninger, "se der mamma", "komme da"
 
Her er det stikk motsatt........ja, han skravler så det renner av han, ofte menge minutter i strekk, men akk....skjønner ikke mye......oi, au, nam nam, mamma, pappa og så klart traktor.......det er vel de eneste ordene han sier......Men munndiareen er på plass :)
 
Her bables det masse.
Han e veldi søt når han ska fortell oss nåkka, før da får han et alvorlig utrykk i ansiktet, holder opp pekefingeren og sier blavlalagfa pappa blasllsaaa osv..
Akkurat som at han sier " Må du vær snill gutt, pappa og kjøp en gave t meg" (faren va på reise i denne uka og vi rengt han da han va fremme på stedet han skulle til)


Ellers går det i mye peking på ting og sier se dær. Men de ordene si han kun i barnehagen t de ansatte. Her så bare peika han på ting og si ah ah.
 
Her går det mye i peke å si denne? Da vil han vite ka tingen eller personen heter:) åsså sier jeg kansje det er appelsin så får jeg i svar : appesin eller sin.... Mandarin har fått navnet riin... Hehe... Hundene som heter Cody og Nemo har fått nye navn mabo og babo og d verste er at di lyer navna... Takk for maten er tatte maen... Pølse e pøue, nesten likt som lue er høue.... Han sier mange klare ord som se, coco, natt natt, hade, hei, nei, ja, oi, hæ, mamma, pappa, Hanne, dadda, bilde, denne, den, der, drikka, mat, nop er snop, varmt, ner, opp, se denne, tv, ut, inn, kom, gå, gå tur, båt, fly, brom brom, nønn nønn er motorsykkelen:) kommer ikkje på mer men forstår mer en en halvparten av det han sier nå for å si det sånn å det er kjekt :) men han har dager der han bare snakker babel omtrent og... Veldig opp og ned:)
 
Back
Topp