Optimal alder for barnehagestart

Frk. Bøllefrø

Forelsket i forumet
Om du kan velge helt fritt, uavhengig av økonomi o.l 

jeg skrev 2,5 år. Jeg har begge mine små hjemme, og eldstemann er nå 2,5 år. Nå begynner jeg å tenke at det kan være fint for han å begynne i barnehagen kanskje 3 dager i uken pga behov for lekekamerater...

1 åringen min tror jeg har best av å være sammen med meg en stund til, men åpen barnehage og småbarnstreff er han veldig glad i! Men jeg merker han hele tiden kommer og sjekker at jeg er der, så tror ikke barnehage er noe for han enda[;)]

Jeg svarte 3 år. Hadde økonomen tillatt det hadde jeg vært hjemme i 3 år, men tror kanskje jeg hadde begynt med litt barnehagetid fra 2 år, og begynt fulltid fra 3 år ca.
Fint å få tilbringe tid med barna sine og se dem vokse opp, og så de får være med foreldrene sine.

jeg mener at to år er ideel alder for barnehagestart.... de to første årene har barnet godt av å bare være hjemme,og venne seg på andre barn rolig.... for deretter når en nærmer seg to år bør alle barn i barnehage for å sosialiseres og være fra mamma'n og pappa'n sin litt iløpet av dagen..

Selv skal sønnen min begynne nå, 14 mnd... Dette er  jo av økonomiske grunner.. at jeg må ut i jobb...men hadde vi hatt pengene så hadde jeg kunne tenkt meg at min sønn kunne vært hjemme... om ikke hele tiden men hatt 50% plass el noe på bhg..

Mi begynte da ho var 1 år. Synes egentlig det var alt for tidlig, så hadde eg hatt mulighet ville eg venta til ho var iallefall 1,5 år...

ORIGINAL: SelinesMam

2-3 år syns jeg er passelig. Men ikke nødvendigvis full barnehage da heller.

1 - 1,5 år

ORIGINAL: Looney

1 - 1,5 år

Helt enig.

Med første mann var det noen mnd over 1,5 år og at jeg i tillegg kunne levere han sent og hente tidlig. Han trengte nye utfordringer, og herre min som utviklingen eksploderte når han begynte i bhg[:D]

1,5 år ....

Mi begynta når ho var 1 år ...for då fekk eg meg jobb.... men vil nok .. om då går ..drøya an te nestemann er 1,5 ...

To år er en grei alder![:)] Kunne ikke hatt mine lenger hjemme. Eldstemann var kjempe rastløs da hun var to år, merka at hun trengte og leke med andre unger.. Hun begynte da på 50% plass, det var supert! Nå er hun tre, og jeg har søkt henne inn 100% fra høsten av, selv om jeg kommer til og være hjemme hvertfall ett år til- hun kjeder seg bare hjemme, og syns det er TOPP i bhg![:)]

Før 1 år

Om jeg kunne valgt hadde jeg gått hjemme med snuppa i 2 år, men hun begynte da hu var 1. Har ikke vært noe problem det heller da, men....

Jeg stemte 2 år og etter dette mener jeg at deltidsplass i begynnelsen vil være det mest gunstige[:)]

syns 1år-til 1,5år er greit jeg.
støstemann begynte når han var 15mnd og lillemann blir jo 17mnd når han skal begynne

3 år hadde vært fint... Men det får bli i fantasien[:D]

ho arya bynte da ho va 1 år..
ho stortrives! så æ syns 1 år e greit!

Back
Topp