Ops, jeg spiste masse brie

anines

Elsker forumet
Var på middag hos mamma i går, og hun hadde kjøpt masse oster (kun for min del), jeg sa at jeg dessverre ikke kunne spise de, men så plutselig at det sto "pasteurisert" foran på pakken på brien og tenkte at YES, da kan jeg spise den. Så spiste selvfølgelig masse, og fikk i tillegg med resten hjem, som jeg spiste til frokost i dag. Så leste jeg nettopp at brie var en av ostene man ikke burde spise selvom den var pasteurisert, fordi listeria kunne komme i osten senere i produksjonen.. Håper ikke dette er krise :eek:
 
Oi det visste jeg ikke:eek: men det er vel ikke noe å gjøre med uansett i ettertid? Har sikkert gått helt fint:)
 
Var på middag hos mamma i går, og hun hadde kjøpt masse oster (kun for min del), jeg sa at jeg dessverre ikke kunne spise de, men så plutselig at det sto "pasteurisert" foran på pakken på brien og tenkte at YES, da kan jeg spise den. Så spiste selvfølgelig masse, og fikk i tillegg med resten hjem, som jeg spiste til frokost i dag. Så leste jeg nettopp at brie var en av ostene man ikke burde spise selvom den var pasteurisert, fordi listeria kunne komme i osten senere i produksjonen.. Håper ikke dette er krise :eek:

Sniker fra juni

Men så lenge den ikke har ligget åpnet i kjøleskapet lenge så skal det nok gå fint har jeg hørt, og høres jo ut som om den ble kjøpt rett før den ble spist nesten :p
 
Jeg har også spist brie.
 
Jeg glemte spekemat forbudet og har bøttet nedpå til frokost de siste to dagene.... Ble påminnet av svigerinnen min som lurte på om det var greit å spise.... Eh! Nop!

(Har også spist brie et par ganger, med vilje for det er såååå godt:) )
 
Jeg glemte folat et par dager her, jula ble så annerledes enn vanlig, så ble ikke samme rutine ...
 
Jeg glemte folat et par dager her, jula ble så annerledes enn vanlig, så ble ikke samme rutine ...
Folat og andre vitaminer jeg vanligvis tar har jeg slitt sånn med å få i meg når jeg har vært ekstremt kvalm. Krysser fingrene for at det går greit like vel!
 
Jeg glemte folat et par dager her, jula ble så annerledes enn vanlig, så ble ikke samme rutine ...

Uff, jeg har glemt folat i flere uker :/ Har vært helt borte vekk av kvalmen. Er snart 14 uker nå, så legen ba meg ta de ett par uker til nå. Håper alt er bra med lille selv om det ble glemt!
 
Uff, jeg har glemt folat i flere uker :/ Har vært helt borte vekk av kvalmen. Er snart 14 uker nå, så legen ba meg ta de ett par uker til nå. Håper alt er bra med lille selv om det ble glemt!

Åh, skal vi enda ta? Har ikke tatt de på et par uker.
 
Jeg glemte spekemat forbudet og har bøttet nedpå til frokost de siste to dagene.... Ble påminnet av svigerinnen min som lurte på om det var greit å spise.... Eh! Nop!

(Har også spist brie et par ganger, med vilje for det er såååå godt:) )


Jeg er så glad når jeg leser om fler som tør å kose seg selv om det er litt fyfy! Selvfølgelig, man tar en liten risiko, men de sier jo at den er så liten, og hvis man ikke spiser i alt for svære doser gjennom hele svangerskapet kan det umulig være så farlig. Assa, jeg spiste både brie og spekemat ganske mye forrige svangerskap, og jeg spiser det litt innimellom nå og. har man lyst på så spis, her i norge er maten ganske trygg! :)
 
Back
Topp