Oppvaskmaskin

fruluna

Forumet er livet
Trenger noen råd her..
Oppvaskmaskinen vår er bare et år gammel ca, men når jeg vasker glass får flere av de ofte stygge flekker inni. Sånt brunt dritt som setter seg på innsiden av glassene. Skjer ikke alltid, men noen ganger.
Og det er UTROLIG irriterende!!! Grr.. [:@]
Noen som vet hva det kommer av??

snodig... [8|]
vet ikke jeg nei.

Kanskje prøve å bytte vaskemiddel? Kan også bruke litt klorin innimellom,også for å rense maskinen for snusk (middagsrester,osv) som kan feste seg i trange kroker og slikt i maskinen. Husk også å skylle glass og annet godt før de settes inn!

Hvis ikke det gir seg,så ville jeg kanskje spurt der du kjøpte den. De kan iallfall ha litt mer peiling!

Hum. Ja det hørtes snodig ut. Kanskje det har noe med vannet å gjøre?

Hmm aner ikke. Venninna mi har vært borti det samme et par ganger hun også.. Bruker vanlig sun ultra, men får prøve noe annet da..
Men hvor heller jeg i klorin hen da Trine85?

Vanligvis setter man jo glass på hodet,men hvis du tar et glass og fyller opp med klorin og setter det riktig vei i maskinen og setter den på,så blir klorinen skyldt rundt med vannet. Kan feks sette i en ekstra kopp eller noe som ikke du bruker,og bare bruke som "beholder" for det..[;)]

Da får jeg prøve det [:)]
Renser det sluket ca en gang i uka, så jeg ville ikke tro det er så mye dritt inni der, men det kan jo ligge i slanger eller gud vet hva.
Takk for tips iallefall [:D]

Bruker du glansemiddel da? Kanskje dumt spørsmål, men det glemte jeg på min i begynnelsen, og da ble glass osv sånn "grå" og litt flekkete..

Jepp bruker glansemiddel også. Men det er ikke det at de blir grå eller noe, det er ett eller annet som sitter fast i bunn av glasset. Noe brunt smårusk..

Skyller du før du vasker, noen ganger må man det. Men husk melkeglass skal kun skylles i kaldt vann, da det ofte setter seg igjen litt i bånn. Har ikke noe annet råd jeg...

Kan være at du må ha i litt salt i vannet, at det er for hardt rett og slett. Da har det lett for å sette seg belegg i oppvasken. Men hvor saltet skal, det aner jeg ikke . Du får kjøpt riktig type salt på el-kjøp, og de vet sikkert hvor du skal ha saltet også!

He he, får ikke bedre oppvaskmaskin enn det Kjersti![:D]

Skyller du av koppene før du legger de i marskinen??? Det gjorde jeg ikke før, men nå har jeg lært..... Nå er de skinnende rene[;)]

Back
Topp