oppvaskemaskinen vasker ikke skikkelig rent

*yummymummy*

Gift med forumet
Oppvaskemaskinen vasker ikke ting skikkelig rent. Må skrubbe det med varmt vann og oppvask kosten før jeg setter inn i maskinen, og skylle av igjen etterpå, fordi det har hvite renner på seg.
Innimellom blir ting skikkelig fettete også.
Og omtrent halvparten av alt jeg vasker må vaskes på nytt, og blir ikke noe bedre av den grunn.
Vasker alltid på intensiv vask, altså på sterkeste temperatur maskinen kan vaske på (70 grader).
Den skuffen man skal ha pulver i er ødelagt, må ha pulveret rett i maskinen.
Samme med skuffen med glansemiddel.
Fant også ut når jeg åpnet den nå, at det lå masse rester, så tenkte at kanskje dette var årsaken til at det ble renner på ting.
Så etter å ha kjørt maskinrens på den 2 ganger, har jeg nå tatt i klor som sto lenge i begge beholderne, for å fjerne alle mulige rester som kanskje kan vær årsaken til problemet, og kjører den helt tom, med bare det kloren inni.

Leier møblert, så maskinen var ikke akkurat ny når vi flyttet inn her.
Tok det opp med huseier, og fikk bare beskjed om at jeg måtte kjøre maskinrens på den, så ble det sikkert bra.
Men det blir jo ikke bra. Hva i alledager gjør jeg? er det noe mer jeg kan gjøre, for å fikse maskinen?

Har du fylt på med salt?

salt??[&:]

Når man tar ut den nederste skuffen er det et lokk nedi der. Inni det skal man fylle på havsalt.[8D]
Er ihvertfall slik på alle jeg har vært borti.

hm... du er sikker på at ikke maskinen kjører et skylleprogram først (der den bruker opp såpa du har hellt rett i maskinen) og så tømmer ut og så fyller opp nytt vann (da uten såpe) for å vaske?

hva slags vaskemiddel bruker du?
jeg kjøpte first price sin, diiiiger boks og sååå billig...men neida - hvite renner på alt[&o]

jeg aner ikke hvordan det virker inni maskinen her nei...
er to luker, en til såpe og en til glansemiddel.
Bruker aldri glansemiddel, og finner ingen luke til salt nei[8D]
Huseier har heller ikke sagt noe om at jeg skal fylle på salt i den.
Bruker sun vaskemiddel, og ikke noe billig tull[;)]

ORIGINAL: Kittekat

Når man tar ut den nederste skuffen er det et lokk nedi der. Inni det skal man fylle på havsalt.[8D]
Er ihvertfall slik på alle jeg har vært borti.

aldri hørt om...

ORIGINAL: Julenissen

Hvis maskinen din bruker salt, så er
det et skrulokk inni maskinen, der
sluket er[:)]

takk, skal sjekke.

og det skal fylles opp med havsalt? hvor mye? og hva gjør det salte?

ORIGINAL: Søte frøken

vi hadde samme problem og fylte på salt, glansmiddel og ingen ting hjalp, men vidundere på bilde over hjelper helt fantastisk.......1-2 ganger i mnd så får man ren oppvask du....den koster vel 40-50 kr, men den er vært hver en krone

ORIGINAL: atene

og det skal fylles opp med havsalt? hvor mye? og hva gjør det salte?

Ja, havsalt! Fyll opp til det renner over.
Saltet motvirker hvite flekker på oppvasken
hvis det er mye kalk i vannet[:)] 

ORIGINAL: sjefsberta123456

vi hadde samme problem og fylte på salt, glansmiddel og ingen ting hjalp, men vidundere på bilde over hjelper helt fantastisk.......1-2 ganger i mnd så får man ren oppvask du....den koster vel 40-50 kr, men den er vært hver en krone

hvor får man kjøpt det der?

ORIGINAL: *yummymummy*

ORIGINAL: sjefsberta123456

hvor får man kjøpt det der?

her får man kjøpt det i en alminelig daglivarebutikk...

Kjøp oppvaskmaskin-rens på butikken, og kjør ett vanlig program uten noe inni, bare med den rensen. Det kan også hjelpe [:)]

Back
Topp