Oppvarming av morsmelk?

Liljevanilje

Flørter med forumet
Jeg lurer på hvis jeg pumper og feks legger flaske i kjøleskap eller fryser noe, så skal det da varmes opp til ca 37 grader i feks vannbad når baby skal ha det? Eller kan det serveres kaldt/romtemperert? Forrige gang gikk amming rett vest med en gang så jeg har ikke så mye erfaring med morsmelk kjenner jeg :)

Gutt født 10 nov 2009
Jente født 23 juli 2013

Jeg ville varmet det opp til ca kroppstemperatur før servering, det er det babyen er vant til.

Jeg ville varmet det opp til ca kroppstemperatur før servering, det er det babyen er vant til.

Ja det var det jeg følte ville vært det mest naturlige :) har ikke begynt å pumpe enda men greit å vite hva man skal gjøre :)

Gutt født 10 nov 2009
Jente født 23 juli 2013

BliR den for kald han babyen få magevondt :( jeg varmer i vannbad for mikro ødelegger næringsinnholdet i melken

Koker opp vann i vannkoker, heller det over i noe som holder på varmen og setter flasken oppi i noen minutter til den blir ca kroppstemperatur :) Har gått kjempebra med magen til lille.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gutten vår meldte sin ankomst 13/7 ❤ Termin 25/7.

Takk for tips :) når begynte dere å pumpe? Melkeprodukjsonen er det ingenting å si på her iallefall, her renner det nesten over nå!

Gutt født 10 nov 2009
Jente født 23 juli 2013

Jeg begynte å pumpe tre dager etter jeg kom hjem fra sykehuset. Sprukne og revnede brystknopper og brystbetennelse :/ så her får han alle måltider på flaske. Håper å kunne komme i gang med ammingen igjen snart.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jeg begynte å pumpe tre dager etter jeg kom hjem fra sykehuset. Sprukne og revnede brystknopper og brystbetennelse :/ så her får han alle måltider på flaske. Håper å kunne komme i gang med ammingen igjen snart.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Åh så kjedelig :( håper det blir bra igjen snart! Mine begynte å bli såre/sprukne i går. Så kjørte rett avgårde å kjøpte Medela sin brystvortekrem! Og i dag var de mye bedre!

Gutt født 10 nov 2009
Jente født 23 juli 2013

Vil anbefale Brulidine krem som kjøpes på apotek :) tok 1 dag så var jeg fin igjen. Jeg også pumper å gir på flaske så blir ganske sår innemellom.

Tror de får mer lyst på det også hvis det er varmet opp. Det sa de iallfall på barsel da jeg var der, at det ikke var noe godt når den ble for kald.

Har både brukt Purelan og Multi Mam-kompresser, men riftene er så dype at det tar tid å leges :/ skal prøve den Brulidine, de snakket varmt om den på føden også :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Når jeg brukte Brulidine tok det 1 dag så var jeg fin igjen :) renset sårene ofte og luft tørket Så gikk d seg til

Jeg måtte pumpe meg allerede dagen vi kom hjem fra sykehuset. SPRENG.com ;)
Kort oppsummering av hva jeg husker; Melka kan stå i kjøleskap i 3 dager eller fryses i inntil 6 mnd.
Jeg også gjør det samme som nevnt over altså at jeg koker opp vann og setter flasken med melk nedi vannet til det når 37 grader. Drypp på håndleddet og du merker om det er passe temperatur.
Kan jo alltids smake og men det klarer ikke jeg. ;)
Det viktigste er at man aldri varmer i mikroen eller koker opp før det blir gitt. Da kan man nemlig like gjerne servere vann i stedet for. ;)

Back
Topp