Oppvarming av MME

*baby.i.magen*

Flørter med forumet
Jeg lurer på om NAN1 PULVER kan blandes og varmes i mikro??
Om jeg da kan blande en rett før jeg legger mig, så den er klar 3 timer etterpå når snuppa våkner, åsså varme denne i mikro. Eller MÅ jeg koke vann osv å blande den der og da?! Jeg vet de kan stå ferdigblandet i ganske mang timer.

Jeg kokte vann å hadde i en mugge i kjøleskapet, så kokte jeg vann i vannkoker og blandet det til passe temp.

nan skal gies så fersk som mulig. Du kan fint varme vann i microen også ha pulver i.. :)
Ha kokt avkjølt vann i kjøleskap, hiv den i microen, ha i pulver, riste, server.. :)

Nei, MME skal ikke varmes opp igjen... Lag deg heller en enkel rutine på å lage flaskene. Jeg personlig kokte vann, hadde på flasker og satte i kjøleskapet. Så 30 sek i micro, hadde i pulver, rista og serverte :)

Det står på Nestle sine sider: "Spar aldri rester av NAN til neste måltid." så at det kan stå ferdigblandet i timesvis er desverre feil :)

Eline var ganske stor når vi begynte med MME, så jeg varma bare vannet i mikroen og hadde oppi pulveret og ristet når hun skulle spise.

Hadde hun skulle hatt MME fra fødselen av ville jeg ha kokt vann og avkjølt i flasker i kjøleskapet for så å varme det opp i mikroen eller noe før jeg har i pulveret og gir.

For å gjøre det enkelt på natten, så ha i riktig menge kokt vann i en flaske i kjøleskapet og riktig mengde pulver i en liten beholder. Varm vannet til riktig temp og ha i pulver, riste riste, fiks ferdig mme på 30-40 sek

Søstra mi fikk beskjed av helsesøster at hun bare kunne lage til flaskene for natten, med pulver og det hele og så varme dem i mikso når hun skulle ha dem. Dette var flaskebarn fra starten.

Pirill skrev:
Det står på Nestle sine sider: "Spar aldri rester av NAN til neste måltid." så at det kan stå ferdigblandet i timesvis er desverre feil :)

Jeg sparer IKKE. Tømmer alltid ut rester! Å d var heller ikke det jeg spurte om :p Jeg lurte på jeg kan blande en i kalt kokt vann å vamre opp i mikro et par timer etterpå. ???

Nina*Pina skrev:
Jeg kokte vann å hadde i en mugge i kjøleskapet, så kokte jeg vann i vannkoker og blandet det til passe temp.

Det er dette jeg gjør også..

Lille-My skrev:
Søstra mi fikk beskjed av helsesøster at hun bare kunne lage til flaskene for natten, med pulver og det hele og så varme dem i mikso når hun skulle ha dem. Dette var flaskebarn fra starten.

Ok, kanskje jeg skal ringe HS å høre med henne også da :)

Jeg koker opp vann før jeg legger meg så når snuppa våkner tar jeg vann i flaska og varmer det i mikroen for så å blande i pulver i det varme vannet

Vi koker opp vann og måler opp på flasker.
Så har vi små plastbokser som vi har dosert pulver på.

Når han skal ha flaske så varmer vi vannet i mocron, og blander pulveret i. Gjort på få sekunder :)

Har blitt informert om at ferdigblandet mme skal ikke brukes etter en time etter balnding.

*UtspyttaLaban* skrev:
Vi koker opp vann og måler opp på flasker.
Så har vi små plastbokser som vi har dosert pulver på.

Når han skal ha flaske så varmer vi vannet i mocron, og blander pulveret i. Gjort på få sekunder :)

Har blitt informert om at ferdigblandet mme skal ikke brukes etter en time etter balnding.

ok. Da skal jeg gjøre dette. Vi har micro på soverommet ;)

Pirill skrev:
Nei, MME skal ikke varmes opp igjen... Lag deg heller en enkel rutine på å lage flaskene. Jeg personlig kokte vann, hadde på flasker og satte i kjøleskapet. Så 30 sek i micro, hadde i pulver, rista og serverte :)

Det aller enkleste er å ha kokt vann på tåteflaske med lokk, dosert pulver i en liten boks og kokt vann på termos med på soverommet. Da tar det ikke 30sek engang å gjøre det klart, og du slipper å ha en microbølgeovn på soverommet... Mål opp om kvelden slik at alt du behøver å gjøre er å helle i riktig mengde varmt vann, hive oppi pulveret og riste. Hvis du skal ha 150ml ferdig mme så hell 80-90ml kokt, avkjølt vann i flaska. Når du da heller oppi kokvarmt vann om natta så vil det bli drikkeklar temperatur.

Pirill skrev:

Grunnen til at mme ikke skal brukes når det har stått ferdigblandet i lengre enn én time er at det finnes en risiko for at det utvikles bakterier i melka når den får stå ei stund. Ikke hør på helsesøster som sier at dette går greit. De har som regel dårlig peiling på mme uansett.

Jeg VET at mme IKKE skal varmes opp igjen. Jeg har heller aldri gjort det. Jeg kaster ALLTID rester etter hver måltid ;)

Back
Topp