oppvåkning på natta

Buebe0708

Elsker forumet
Hva gjør dere om barnet våkner opp på natta og er lysvåken? Trenger sårt tips


Sist uke var en god uke. Hun sov fint, våknet kun for å få mat 1 gang og sutt noen ganger. Siden fredag er det et mareritt igjen. Hun våkner, begynner å krype rundt til tross for sovepose og er lysvåken. Legger henne ned, går ut igjen. Om og om igjen. Tar vanligvis rundt to timer å få henne til å sovne igjen.

Tok dette opp med hs ved de siste to kontrollene siden vi har slitet lenge med søvnen. Får ikke noe råd eller drøfting av saken :-( Og vi har bare en hs...

Så råd og tips tas imot :)
 
Jeg tar henne med i senga vår når hun våkner. Så legger jeg meg til å sove.
Ammer ofte mye hvis hun ikke vil sove. Etter å ha å kløpet meg, lugget meg, turna masse i senga og grått litt så sovner hun til slutt. Jeg er i halvsøvne hele tiden:)
 
Gir vann, bærer, bysser og hviske-synger inn i øret hans. Legger han ned i senga så fort han er rolig, tar han opp igjen hvis han gråter. Ellers legger jeg han også av og til mellom oss, så kan han ligge der og turne mens vi sover... Veldig kjipt med sånne perioder, føler med deg!
 
vi har også hatt noen sånne netter den siste tiden, utrolig slitsomt! vi bysser og legger han ned når han er rolig, tar han opp igjen om han gråter, og sånn holder vi på til han sovner. kan noen ganger ta 1-1,5 time. jeg tar han ikke med inn i vår seng for det fungerer ikke, da blir han helt vill og klatrer over meg og da er det stor fare for at han ramler på gulvet. så vi holder oss på hans rom, prøver å ikke kommunisere noe særlig med han om han er lys våken og søker kontakt, prøver å vise med kroppsspråk at det er natt, men det er jammen ikke helt lett alltid!
 
Har dessverre ingen tips å komme med. Han ligger fremdeles i sengen sammen med oss. De få gangene han har skapt seg så har samboeren tatt han. Vet ikke helt hva han gjør, jeg sovner igjen med en gang.
Vi sliter mye mer med å få han til å sovne på dagtid. Han er tydelig trøtt, men kan allikevel bruke flere timer på å sovne.

Håper dere finner noe som fungerer, det hørtes slitsomt ut.
 
De få gangene han våkner på natt hjelper det stort sett med kombinasjon legge ned igjen, musikk på babycall, litt byssing frem og tilbake rommet, ingen prat og lys, vann og litt tålmodighet fra oss. Tar han aldri ut av rommet eller i vår seng. Det gjør det bare verre. Han sovner igjen etter max en time og det synes jeg ikke er så ille. Hvertfall når det bare er en gang i blandt. Det mest morsomme er jo storebroren som sover som en stein på samme rom med det bråket. Har gått flere ganger frem og tilbake på gulvet der og tenkt at NÅ våkner han garantert. Men neida.

Er klokka etter 4 får han en flaske melk. Da sovner han alltid igjen med en gang.
 
Har du prøvd bæretøy da?
 
Litt godt å lese at det er flere som har slike perioder...

Problemet med frøken er at hun venner seg til det vi gjør og forventer at vi gjør det da alle gangene hun våkner. Som å få flaske hver gang hun våkner eller bli løftet opp og bysset. Det gjør at jeg er litt redd for å gjøre "for mye" nå, for avvenning etterpå må også gjøres. Er rådvill...
 
Har du prøvd bæretøy da?

Har ikke tenkt på bæretøy. Har bare babybjørn og den er vel ikke akkurat det beste til det. Hun er mest glad i å sitte i den i våken tilstand og se seg rundt...

Når du ammer jenta di mye på natta, spiser hun fortsatt greit på dagen? Her går det veldig utover dagspising om hun drikker for mye på natta + at hun bæsjer midt på natta.
 
Vi bruker babybjørnen til å bære med på dagen vist vi trenger å roe ho, funker fint her. Av og til sovner ho i den også :p
 
Har ikke tenkt på bæretøy. Har bare babybjørn og den er vel ikke akkurat det beste til det. Hun er mest glad i å sitte i den i våken tilstand og se seg rundt...

Når du ammer jenta di mye på natta, spiser hun fortsatt greit på dagen? Her går det veldig utover dagspising om hun drikker for mye på natta + at hun bæsjer midt på natta.
Nei, ville nok ikke brukt babybjørn til det. Det er jo ikke en god soveposisjon.
Hun spiser sånn passe på dagen, men hun er både liten av vekst og småspist. Ammer ikke så mye på dagen, for det har hun ikke tid til. Så da blir det på natta. Jeg synes det går helt greit, og den dagen jeg må jobbe så blir det jo heller ikke så overgang for henne.
 
Nei, ville nok ikke brukt babybjørn til det. Det er jo ikke en god soveposisjon.
Hun spiser sånn passe på dagen, men hun er både liten av vekst og småspist. Ammer ikke så mye på dagen, for det har hun ikke tid til. Så da blir det på natta. Jeg synes det går helt greit, og den dagen jeg må jobbe så blir det jo heller ikke så overgang for henne.

vesla drikker heller ikke mye på dagen. Blir en flaske ved legging og så en på natta ;-) Hun spiser dårlig når vi er alene, så fort brødrene sitter ved bordet spiser hun greit. DA ser hun på dem og vil gjøre det samme. Gratis læring av brødrene sine :)
 
Vi bruker babybjørnen til å bære med på dagen vist vi trenger å roe ho, funker fint her. Av og til sovner ho i den også :p

Bruker den også når hun er trøtt men vil ikke sove, da får hun slappet av og kost seg. Samtidig som jeg får gjort noe. Kan telle på en hånd hvor ofte hun har sovnet i den og sovet mere enn 5 minutter... Skjønner godt at hun ikke ønkser å sove, er jo en rar stilling ;-)
 
Back
Topp